• 02186128996_02188082941

درمان ریشه با لیزر

آیا میدانید که لیزر در حال حاضر وسیله ای کارآمد و اثبات شده برای کاهش درد درمان ریشه میباشد؟ دوره ویزیت های دردناک از دندان ها گذشته است – دندانپزشکان امروزه از لیزر برای درمان ریشه استفاده می کنند. درمان موفقیت آمیز ریشه شامل تمیز کردن ، شکل دادن و ضد عفونی کردن برای از بین بردن بقایا ، لایه اسمیر و باکتری است درمان ریشه لیزری (Sweeps Endodontics)با تمیز کردن و حذف مواد خارجی از کانال با استفاده از امواج نوری انجام می شود. سپس ، لیزر برای ضدعفونی کامل ناحیه باکتری ها استفاده می شود. این فرایند را می توان خیلی سریع و معمولاً بدون هیچ گونه داروی بیهوشی به پایان رساند. WaterLase iPlus برای تمیز کردن و ضد عفونی کانال ریشه پس از ابزارهای ریشه توصیه می شود. از لیزر با هدف ضدعفونی بهتر ، دسترسی کم تهاجمی ، اثربخشی بیشتر و نتایج بلند مدت امیدوارکننده در درمان ریشه استفاده میشود. یکی از عناصر کلیدی میزان موفقیت در پاکسازی کانال دندان ،شلیک شعاعی) BIOLASE RFT ( است که انرژی لیزر را از طریق یک مخروط گسترده منتشر می کند. شکل مخروطی WaterLase RFT پوشش وسیعی روی تمام دیواره های کانال فراهم می کند و امکان ضدعفونی بیشتر پس از دیدمان را فراهم می کند. لیزر تنها در سه دقیقه ، حدود 1000 برابر بیشتر و به میزان قابل توجهی تعداد باکتری ها را ، نسبت به در مان معمولی کاهش می دهد.درمان معمولی ، حدود 20 تا 30 دقیقه طول می کشد. در درمان ریشه لیزری ، یک پرتو موازی نور به داخل کانال ها منتقل می شود. انرژی شدید موجود در نور لیزر، باکتری های موجود در مجاری ریشه را از بین می برد و تمام بافت های مرده و بقایای باکتری را از بین می برد و در نتیجه کانال های ریشه را 1000 برابر روشهای سنتی ضد عفونی می کند. |ایمپلنت دندان چیست؟ | قیمت ایمپلنت دندان سال 1400| مزایای درمان ریشه با لیزر: هنگامی که دندانپزشکان استفاده از لیزر را در روشهای خود پذیرفتند ، این یک گام بزرگ برای کل دندانپزشکی بود. در اینجا برخی از مزایای استفاده از لیزر در طول درمان ریشه به طور خاص ذکر شده است ، اگرچه بسیاری از آنها برای سایر روشها نیز کاربرد دارد: سرعت بیشتر درمان در طی روش های قدیمی درمان ریشه ، از مته ای برای بریدن دندان استفاده می شد و سپس دندانپزشک به صورت دستی بافت آسیب دیده داخل دندان را بر می داشت. این معمولاً یک روند بسیار کند بود. اما انجام این کارها با استفاده از لیزر بسیار سریعتر است ، زیرا کل روش معمولاً از ابتدا تا انتها کمتر از 30 دقیقه طول می کشد. خونریزی و آسیب کمتر لیزرها بسیار دقیق تر از مته ها هستند ، به این معنی که آسیب و خونریزی کمتری وجود دارد. بنابراین پس از انجام لیزر ریشه ، زمان بهبودی شما معمولاً بسیار کوتاهتر از روش قدیمی است. عفونت کمتر از آنجا که لیزرها بسیار دقیق هستند ، اطمینان می دهند که تمام بافت بیمار از داخل دندان خارج می شود. این میزان عفونت را پس از عمل کاهش می دهد ، که نتیجه بهتری را تضمین می کند.