جراحی لثه چه موقع لازم است؟

آیا می دانید جراحی لثه چه موقع لازم است؟ برای اینکه از مواقع نیاز به جراحی لثه مطلع شوید، با ما تا بخش پایانی همراه بمانید.لثه به بافت هایی در دهان گفته می شود که در مجاورت دندان ها قرار گرفته اند و دور تا دور دندان ها را می پوشاند. لثه ها در واقع از دندان ها محافظت می کنند و از آسیب دیدن دندان ها به میزان زیادی جلوگیری می نمایند.در بسیاری از مواقع به جراحی لثه نیاز است و باید از این روش برای بهبود وضعیت افراد استفاده شود.به همین دلیل قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که جراحی لثه چه موقع لازم است؟

جراحی لثه چه موقع لازم است؟

مسائل مختلفی باعث نیاز به جراحی لثه می شوند که این مسائل از قبیل زیر هستند:

ترمیم دندان با روش ایمپلنت:

یکی از شایع ترین علل نیاز به جراحی لثه استفاده از روش ایمپلنت دندان به منظور ترمیم دندان ها است که در این روش باید پایه ایمپلنت در داخل استخوان فک قرار بگیرد و به همین دلیل باید جراحی لثه انجام شود تا پایه ها در داخل فک قرار داده شوند و امکان نصب ایمپلنت وجود داشته باشد.

خارج کردن دندان عقل نهفته از لثه:

از دیگر مسائلی که باعث نیاز به جراحی لثه می شود، خارج کردن دندان عقل نهفته از لثه است. زیرا در چنین شرایطی دندان عقل نهفته در داخل فک و لثه مخفی می شود به گونه ای که قابل رویت نیست و به این منظور باید جراحی لثه انجام شود تا پزشک بتواند دندان عقل را از لثه خارج کند.

سینوس لیفت:

سینوس ها حفره های تنفسی هستند که در بخش های مختلف صورت قرار داده شده اند و دو عدد از این حفره ها در بخش بالای فک قرار می گیرند که در بسیاری از مواقع در حین کشیدن دندان های آسیاب این سینوس ها آسیب می بینند و حفره ای در آنها ایجاد می شود. پس از کشیدن دندان آسیاب اگر چنین مشکلی در سینوس ایجاد شود، باید جراحی لثه برای سینوس لیفت انجام شود تا حفره های سینوسی به سمت بالاتر لیفت شوند و برای استفاده از روش های جایگزین دندان مشکلی ایجاد نشود.

پیوند استخوان فک:

پیوند استخوان فک از دیگر مسائلی است که به جراحی لثه نیاز پیدا می کند. این روش را کسانی باید انجام دهند که تراکم استخوانی کافی در فک نداشته باشند زیرا اشخاصی که تراکم استخوانی کافی در فک نداشته باشند برای ترمیم دندان های خود به روش های مختلفی از قبیل: ایمپلنت دچار مشکل می شوند و پیش از آن باید حتما پیوند استخوان فک انجام دهند که عملیات مربوط به پیوند استخوان هم نیازمند جرحی لثه است.

جراحی فلپ لثه:

جراحی فلپ لثه به نوعی جراحی گفته می شود که در آن لثه را به سمت عقب می رانند تا به این شکل پزشک بتواند عفونت به وجود آمده در لثه را خارج کند.

جراحی لثه برای خارج کردن کیست عفونی:

در صورتی که کیست های عفونی بر روی لثه به وجود امده باشد جراحی لثه برای خارج کردن کیست عفونی انجام می شود تا به این شکل کیست ها نمونه برداری شوند و به آزمایشگاه ارسال گردند و میزان بدخیمی و خوش خیمی انها مشخص گردد. جراحی لثه

جراحی مربوط به افزایش طول تاج:

زمانی که اشخاص قصد داشته باشند تا از روش هایی مانند: لمینت و یا کامپوزیت برای ترمیم دندان ها استفاده کنند، در صورتی که طول تاج دندان ها یکسان نباشد، پزشک باید جراحی لثه برای افزایش طول تاج دندان انجام دهد تا اندازه دندان ها یکسان شوند و امکان ترمیم دندان ها با این روش وجود داشته باشد.

جراحی پریودنتال:

جراحی پریودنتال از انواع جراحی های مورد نیاز برای لثه است که در مواقعی از این روش استفاده می شود که نیاز به رفع عفونت لثه باشد. لازم به ذکر است که اگر عفونت لثه به ریشه دندان و استخوان ها سرایت کرده باشد از این روش جراحی استفاده می گردد.

جراحی لیفت لثه:

لیفت لثه از جمله روش هایی برای جراحی لثه است که در این روش پزشک باید طول دندان ها را افزایش دهد. لیفت و یا کانتوریگ لثه در اصل به منظور زیبایی دندان ها انجام می شود و جلوه بهتری به دندان ها می دهد.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه