انواع بیماری لثه

آیا می دانید انواع بیماری لثه چیست؟ اگر قصد دارید که بیماری های مربوط به لثه را بشناسید و یا علل بروز انها را دریابید، با ما در مرکز ایمپلنت دندان همراه باشید.لثه یکی از بخش های بسیار مهم در دهان است که در صورت بروز مشکل در انها دندان ها نیز تحت تاثیر قرار می گیرند و با مشکلاتی مواحه می شوند. به صورت کلی همان طور که دندان ها به مراقب نیاز دارند، لثه ها نیز باید تحت مراقبت و رسیدگی قرار داشته باشند تا سلامتی انها حفظ شود.در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی برای انسان به وجود می آید که شرایط جسمی او را به خطر می اندازند.

انواع بیماری لثه چیست؟

بیماری هایی که مربوط به لثه هستند، بسیار متفاوت اند و برخی از شایع ترین آنها را شرح خواهیم داد.

آفت لثه:

آفت لثه یکی از شایع ترین بیماری هایی است که برای لثه به وجود می آید و بر اثر این بیماری لکه هایی سفید رنگ بر روی لثه ایجاد می شوند که بسیار دردناک هستند و باعث بروز ناراحتی در افراد می گردند. علت بروز این بیماری معمولا خراب شدن دندانها، عفونت کردن دندان ها و یا وجود ویروس و باکتری در دهان در نظر گرفته می شود. به همین دلیل با رعایت بهداشت دهان و بررسی وضعیت دندان ها میتوان این مساله را تحت درمان قرار داد.

تحلیل رفتن لثه:

در بسیاری از مواقع ممکن است که با تحلیل رفتن لثه مواجه شوید و این موضوع نیز از بیماری های لثه ای محسوب می شود. در این بیماری لثه ها به سمت بالا پیش روی می کنند و تحلیل می روند؛ به گونه ای که از روی دندان ها کنار زده می شوند و در این شرایط هم دندان و هم لثه دچار مشکل می شود. علت اصلی این مشکل را میتوان مسواک زدن نا صحیح و عدم رسیدگی به لثه در نظر گرفت که در چنین شرایطی باید پیوند لثه انجام شود.

پریودنتیت:

پریودنتیت نوعی بیماری خطرناک لثه ای است که بر اساس آن استخوان فک تخریب می شود و مشکلات بسیار جدی ایجاد می شوند. کسانی که بر اثر بیماری پریودنتیت با مشکل تخریب شدن لثه مواجه شده باشند باید برای ترمیم دندان های خود به روش ایمپلنت در ابتدا پیوند استخوان انجام دهند تا شرایط استخوان فک به حالت ایده آل تبدیل شود و امکان ترمیم دندان وجود داشته باشد.

بیماری دهان خندقی:

عفونت های باکتریایی که در دهان به وجود می ایند ممکن است بسیار خطرناک باشند و باعث ایجاد زخم در دهان گردند. علاوه بر آن بیماری دهان خندقی می تواند منجر به بیماریهای دیگری که مربوط به بخش های دیگر بدن هستند نیز بشود و به انها آسیب وارد کند.

سفید شدن لثه:

یکی دیگر از انواع بیماری لثه را میتوان سفید شدن لثه در نظر گرفت. همان طور که می دانید لثه ها در حالت عادی دارای ظاهری خوش رنگ و صورتی هستند اما اگر رنگ آن سفید شده باشد می تواند به معنای وجود کم خونی در افراد باشد که در چنین شرایطی با برطرف کردن مشکل مربوط به کم خونی لثه ها نیز درمان میشوند.

بیماری لوکوپلاکیا:

اگر لکه هایی سفید رنگ بر روی لثه ظاهر شوند که به زبان و دندان نیز سرایت کند، به این بیماری لوکوپلاکیا گفته می شود. در صورت مواجه شدن با این لکه ها باید سریعا برای درمان آن اقدام کرد و به پیگیری کردن آن پرداخت زیرا این بیماری میتواند علامتی مبنی بر سرطان باشد.

سیاه شدن لثه:

علاوه بر بیماری سفید شدن لثه، نوع دیگری از بیماری نیز وجود دارد که به آن سیاه شدن لثه می گویند. در این بیماری لثه ها به رنگ سیاه تبدیل می شوند و جلوه بسیار ترسناکی پیدا می کنند. این بیماری معمولا به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و یا استعمال سیگار ایجاد می شود.

کلام پایانی:

انواع بیماری لثه را برای شما بررسی کردیم تا با شناخت انها و علل به وجود آمدنشان بتوانید از بروز آنها جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که برای پیشگیری از انواع بیماری های مربوط به لثه و دندان رعایت بهداشت دهان اصلی ترین کاری است که میتوانید انجام دهید. به عبارت دیگر رعایت بهداشت دهان و دندان باعث می شود که از بروز مشکلات دندانی در شما جلوگیری شود.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه