ایا جرم گیری دندان را ضعیف میکند؟

ایا جرم گیری دندان را ضعیف میکند؟ آیا جرم گیری کردن دندان ها باعث آسیب دیدن دندان ها می شود؟مراقبت از دندان ها امری مهم است که همه افراد برای سلامتی بدن و دندان های خود باید رسیدگی به دندان ها و رعایت بهداشت دهان و دندان را در برنامه های روزمره خود قرار دهند.به این منظور مسواک زدن، استفاده از دهان شویه و نخ دندان توصیه می شود.اما با این وجود در بسیاری از مواقع با رعایت بهداشت دهان و دندان در خانه نمی توان به میزان کافی سلامتی دندان ها را رعایت کرد بلکه در این مواقع باید  با روش های دیگری نظیر: جرم گیری به این منظور اقدام کرد.جرم گیری روشی است که در کلینیک های دندانپزشکی انجام می شود و در این روش دندانپزشک با استفاده از تجهیزات مخصوص پلاک ها و جرم های ایجاد شده بر روی دندان را پاکسازی می کند و به این شکل دندان ها تمیز و سلامت می شوند.

انواع روش های جرم گیری چیست؟

جرم گیری را می توان با روش های مختلفی انجام داد و هر کسی بر اساس تشخیص پزشک و با نظر او از یکی از این روش ها به منظور جرم گیری استفاده می کند. انواع این روش ها عبارتند از:

جرم گیری سطحی:

جرم گیری سطحی تنها جرم های سطحی موجود بر روی دندان را پاکسازی می کند و برای کسانی مناسب است که به میزان بسیار کمی جرم دندان داشته باشند و به جرم گیری خیلی زیاد نیازی نداشته باشند.

جرم گیری عمیق:

جرم گیری عمیق برای کسانی مناسب است که جرم های موجود بر روی دندان های آنها زیاد باشد. زیرا در این روش جرم ها به شکل عمقی پاکسازی می شوند و از بین می روند.

جرم گیری

ایا جرم گیری دندان را ضعیف میکند؟

جرم گیری از جمله روش هایی است که در کنار مزایای خود عوارضی را نیز در بر می گیرد و به همین دلیل از این روش دائما نمی توان استفاده کرد بلکه باید در مواقع لزوم و در صورتی که پزشک به کار بردن این روش را تجویز کرده باشد، از این روش استفاده کرد. بسیاری از افراد فکر می کنند که جرمگیری باعث ضعیف شدن آن می شود و استحکام دندان ها را بر هم می زند زیرا زمانی که جرم گیری انجام می شود، پلاک ها و جرم ها از روی دندان ساییده می شوند و با پاکسازی جرم های روی دندان و ایجاد فضای خالی بین دندان ها این تصور در بین مردم ایجاد می شود که دندان ها نیز ساییده می شوند و تحلیل می روند. در صورتی که این دیدگاه اشتباه است و با جرم گیری کردن دندان ها هیچ مشکلی ایجاد نمی شود بلکه تنها جرم ها و پلاک های ایجاد شده از روی دندان پاکسازی می شوند. به عبارت دیگر با جرم گیری کردن دندان نه تنها جرم و پلاک از روی دندان نه تنها دندان ها ضعیف نمی شوند بلکه به بهبود سلامتی انها نیز کمک می شود.

مزایای جرم گیری چیست؟

جرم گیری کردن دندان ها دارای مزیت های مهمی از قبیل زیر است:
  • از بین بردن پلاک های تشکیل شده بر روی دندان
  • از بین بردن جرم های موجود بر روی دندان
  • افزایش سلامتی دندان ها
  • افزایش بهداشت دهان و دندان
  • افزایش سلامتی بدن
  • افزایش زیبایی دندان ها و چهره
  • از بین رفتن لکه های ایجاد شده بر روی دندان
     

عوارض جرم گیری چیست؟

جرم گیری در صورتی که به وفور از این روش استفاده شود، دارای عوارضی از قبیل زیر است:
  • امکان متورم شدن لثه ها
  • امکان از بین رفتن مینای دندان
  • امکان بروز عفونت در کسانی که سیستم ایمنی بدن ضعیفی دارند
  • تحریک شدن بافت های نرم
  • ایجاد حساسیت در دندان ها
 

سخن پایانی:

با وجود مطالب مطرح شده کسانی که قصد داشته باشند جرم گیری انجام دهند با مشورت پزشک و با خیال اسوده می توانند این روش را انجام دهند و مطمئن باشند که مشکلی برای آنها ایجاد نمی شود. در نتیجه به کمک این روش می توانید زیبایی و سلامتی دندان های خود را افزایش دهید و از مزایای انجام این کار بهره مند گردید.  لازم به ذکر است که با انجام این امور زیر نظر پزشک عوارض ناشی از این روش برای افراد به وجود نخواهد آمد.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه