ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی

آیا ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی مناسب است؟ آیا بیماران قلبی می توانند از روش ایمپلنت دندان برای ترمیم دندان های خود استفاده کنند؟ برای اینکه پاسخ این پرسش ها را به دست آورید، با ما در کلینیک ( ایمپلنت دندان ) تا پایان این مطلب همراه باشید. کسانی که از مشکلات قلبی رنج می برند مانند هر انسان دیگری در طول زندگی خود به ترمیم دندان نیاز پیدا می کنند. اما از آنجایی که این دسته از افراد از شرایط جسمی مناسبی برخوردار نیستند باید از روشی برای ترمیم دندان استفاده کنند که برای سلامتی انها و وضعیت قلبی آنها خطری را ایجاد نکند. حال با توجه به اینکه ایمپلنت از مزایای بسیار زیادی برخوردار است و طرفداران زیادی دارد، کسانی که از ناراحتی های قلبی رنج می برند نیز به استفاده از این روش مشتاق هستند و قصد دارند که بدانند ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی مناسب است و یا خیر.

ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی:

خوشبختانه استفاده از این روش برای ترمیم دندان های کسانی که به بیماری قلبی مبتلا هستند نیز امکان پذیر است و این دسته از افراد نیز می توانند از ایمپلنت برای ترمیم دندان های خود استفاده کنند. اما از انجایی که وضعیت جسمی این اشخاص در شرایط عادی قرار ندارد، باید برای ترمیم دندان های انها با ایمپلنت دقت بیشتری صورت گیرد تا از بروز مشکل برای بیمار جلوگیری به عمل آید.

نکاتی در رابطه با ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی:

چنانچه از مشکلات قلبی رنج می برید و قصد دارید که دندان های خود را به روش ایمپلنت ترمیم کنید، به نکات ذکر شده در این بخش بسیار توجه داشته باشید: به کلینیک های معتبر مراجعه کنید و زیر نظر بهترین پریودنتیست ها ایمپلنت انجام دهید: روش ایمپلنت به دقت و توجه بسیار زیادی نیاز دارد و کسانی که بیمار قلبی محسوب می شوند نیز بر اساس شرایط جسمی خود بیش از دیگران نیاز دارند که به کلینیک های معتبر مراجعه کنند و زیر نظر بهترین پریودنتیست ها ایمپلنت را انجام دهند. زیرا طی کردن مراحل جراحی ایمپلنت برای این افراد بسیار خطرناک تر از سایر افراد است و پریودنتیست باید مهارت کافی داشته باشد تا بتواند جراحی کاشت ایمپلنت برای این افراد را انجام دهد.

قبل از اقدام کردن برای ایمپلنت با پزشک قلب خود مشورت کنید:

قبل از اینکه برای ترمیم دندان های خود به این روش اقدام کنید، ابتدا با پزشک متخصص قلب خود مشورت کنید و در صورتی که پزشک استفاده از این روش را بر اساس شرایط جسمی شما بلامانع دانست، سپس برای ترمیم کردن دندان ها با ایمپلنت اقدام نمایید.

پریودنتیست را در جریان بیماری قلبی خود بگذارید:

از دیگر نکات برای بیماران قلبی این است که بیماران قلبی باید پیش از استفاده از این روش پریودنتیست را در جریان بیماری خود قرار دهند تا پزشک بتواند مراحل جراحی را به گونه ای که مدیریت کند که مشکلی ایجاد نشود.

از مصرف آسپرین و رقیق کننده های خون پیش از جراحی و پس از آن بپرهیزید:

چنانچه از بیماری قلبی رنج می برید و قصد ایمپلنت کردن دندان های خود را دارید، باید دو هفته پیش از جراحی و دو هفته بعد از آن از مصرف قرص آسپرین و یا سایر داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شوند بپرهیزید.

عوارض احتمالی ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی:

اصلی ترین و مهم ترین عوارضی که ممکن است در حین ایمپلنت کردن دندان ها برای بیماران قلبی اتفاق بیفتد را میتواند به شرح زیر در نظر گرفت:

عدم قطع شدن خونریزی لثه در حین جراحی:

از آنجایی که معمولا بیماران قلبی از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند و قطع مصرف این دارو برای آنها خطرناک است، این امکان وجود دارد که خونریزی ناشی از جراحی لثه برای قرار دادن ایمپلنت در دهان شدید شود و خونریزی به موقع بند نیاید. این مساله یکی از مهم ترین عوارض احتمالی برای بیماران قلبی محسوب می شود. به همین دلیل لازم است تا پریودنتیست تا حد ممکن جراحت های کمتری را در دهان این دسته از بیماران ایجاد کند.

امکان بالا رفتن تپش قلب به دلیل استرس و فشار و درد:

درحین جراحی با وجود استفاده از انواع بی حس کننده های موضعی، باز هم فرد تحت فشار و استرس قرار می گیرد و ممکن است که درد را نیز احساس کند. این مسائل بر روی وضعیت قلب بیمار تاثیر می گذارد زیرا بیماران قلبی نباید تحت استرس و فشار قرار بگیرند.

سخن پایانی:

ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی را برای شما عزیزان تحت بررسی قرار دادیم. چنانچه قصد دارید که از این روش استفاده کنید و از بیماران قلبی محسوب می شوید، حتما با پزشک در این زمینه مشورت نمایید.  
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه