ایمپلنت دندان برای چه سنی است؟

آیا می خواهید دندان  های خود را ترمیم کنید؟ آیا می خواهید بدانید که ایمپلنت دندان برای چه سنی است؟ با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا در رابطه با این مساله توضیحاتی به شما عزیزان ارائه دهیم. از دست رفتن دندان ها و آسیب دیدن آنها مساله ای است که برای تمامی افراد ایجاد می شود و هر کسی در طول زندگی خود به متد های ترمیم دندان نیاز پیدا می کند؛ حال کسانی که مراقبت های دندان را به صورت بهتری انجام می دهند دیر تر با این مساله مواجه می شوند و کسانی که مراقبت های دندانی خود را جدی نمی گیرند مسلما زودتر به ترمیم دندان نیاز پیدا می کنند. علاوه بر آن استعمال سیگار و دخانیات و جنس دندان ها نیز در میزان طول عمر و دوام انها موثر است. با این وجود ترمیم دندان ها مساله ای است که در هر سن و سالی ممکن است برای افراد نیاز باشد.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان در واقع جدیدترین روش برای ترمیم دندان ها است که در این روش نیازی به تراشیدن دندان های اطراف ایمپلنت نخواهد بود. ایمپلنت باعث ایجاد ظاهری بسیار طبیعی و زیبا در دهان می شود که به همین دلیل استقبال از این روش در کشور های مختلف بسیار زیاد است.

اجزای تشکیل دهنده ایمپلنت دندانی:

ایمپلنت دندانی از سه بخش تشکیل می شود که این بخش ها از قبیل زیر هستند:

پایه ایمپلنت:

پایه ایمپلنت اولین بخش از آن است که باید در داخل دهان قرار داده شود. این بخش در استخوان فک قرار می گیرد و جایگزین ریشه دندان از دست رفته می شود.

اباتمنت:

اباتمنت حکم اتصال دهنده پایه و روکش دندان را دارد و ظاهری شبیه به مهره دارد که بین روکش و پایه قرار داده می شود و این دو بخش را به هم متصل می کند. در برخی از مواقع به جای استفاده از اباتمنت از چسب ایمپلنت بدین منظور استفاده می شود.

روکش ایمپلنت:

روکش ایمپلنت نیز آخرین بخش از آن است که در دهان قرار می گیرد. این بخش ظاهری شبیه به تاج دندان دارد و پس از اینکه در دهان قرار میگیرد ظاهر زیبایی را برای افراد ایجاد می کند. در واقع زیبایی و طبیعی بودن روکش ایمپلنت یکی از عاملین اصلی برای محبوبیت این روش محسوب می شود.

ایمپلنت دندان برای چه سنی است؟

خوشبختانه روش ایمپلنت دندان از هیچ گونه محدودیت سنی برخوردار نیست و تمامی کسانی که به ترمیم دندان های خود نیاز دارند، امکان استفاده از این روش برای ترمیم دندان خود را خواهند داشت. ایمپلنت دندان را میتوان برای یک دندان و یا تمامی دندان های فک بالا و پایین انجام داد و از زیبایی آن بهره برد. به عبارت دیگر ایمپلنت امروزه بهترین جایگزین برای دندان مصنوعی است که از دوام و طول و عمر بالایی برخوردار است و به صورت ثابت و بدون ایجاد مزاحمت در دهان قرار می گیرد. از این رو تمامی بانوان و آقایانی که به دلیل کهولت سن دندان های خود را از دست داده اند و یا سایر افراد در هر سن سالی می توانند از این روش برای ترمیم دندان استفاده کنند.

بهترین سن برای ایمپلنت دندان:

همان طور که در بخش های فوق اشاره شد، ایمپلنت کردن دندان ها محدودیت سنی ندارد اما با این وجود بهترین سن برای استفاده از این روش را می توان محدوده سنی بین 18 سال به بالا در نظر گرفت. زیرا رشد فک افراد تا 18 سالگی ادامه دارد و تا زمانی که فک در حال رشد باشد، ممکن است که استفاده از ایمپلنت موفقیت آمیز واقع نشود. به همین دلیل توصیه می شود که برای استفاده از ایمپلنت عجله ای صورت نگیرد و تا سن 18 سالگی برای ترمیم دندان ها به این روش صبوری کرد تا نتیجه بهتری را دریافت نمود. علاوه بر آن استفاده از این روش پس از 18 سالگی تا هر سنی که اشخاص از تراکم استخوانی مناسب برخوردار باشند امکان پذیر است. به عنوان مثال: اگر شخصی 90 سال سن داشته باشد و تراکم استخوانی مناسبی برای قرار گرفتن ایمپلنت در دهان داشته باشد، می تواند ازاین روش استفاده کند اما کسی که در سن 30 سالگی تراکم استخوانی فک خود را از دست داده باشد یا باید از روش های دیگر برای ترمیم دندان استفاده کند و یا پیش از ایمپلنت پیوند استخوان فک انجام دهد.

کلام پایانی:

در کلینیک ( ایمپلنت دندان ) اشاره کردیم که ایمپلنت دندان برای چه سنی است و چه کسانی می توانند از این روش استفاده کنند. با وجود مطالب ذکر شده توصیه می کنیم که به این نکات توجه کنید تا ترمیم دندان های شما به بهترین شکل انجام شود.    
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه