ایمپلنت دندان برای کودک

آیا استفاده از روش ایمپلنت دندان برای کودک مناسب است؟ آیا کودکان به ترمیم دندان نیاز دارند؟ مسائل و مشکلاتی که مربوط به دندان می شوند نه تنها برای بزرگسالان پدیدار می گردند بلکه کودکان نیز به وفور با مشکلات دندانی مواجه می شوند و به ترمیم دندان نیاز پیدا می کنند. به همین دلیل والدین این دسته از کودکان معمولا با این پرسش مواجه می شوند که ایمپلنت دندان برای کودک مناسب است و یا خیر. به همین دلیل در کلینیک ( ایمپلنت دندان ) که در شهرک غرب تهران واقع شده است، قصد داریم که این مساله را تحت بررسی قرار دهیم. پس با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندانی یکی از جدیدترین روش های ترمیم دندان است که هیچ گونه محدودیت سنی و جنسی ندارد و همه افراد میتوانند از این روش برای ترمیم دندان ها استفاده کنند. اما با این وجود بر اساس عوامل مختلفی استفاده از ایمپلنت دندان توسط پزشکان برای همه افراد توصیه نمی شود زیرا در برخی از مواقع استفاده از این روش ممکن است که نتیجه خیلی مناسبی نداشته باشد. ایمپلنت از یک پایه تیتانیومی ساخته می شود که در داخل استخوان فک قرار می گیرد و پس از آن روکش ایمپلنت به واسطه اباتمنت بر روی پایه قرار داده می شود.

ایمپلنت دندان برای کودک چگونه است؟

با وجود اینکه استفاده از روش ایمپلنت دندانی هیچ گونه محدودیت سنی ندارد و همه افراد میتوانند از آن استفاده کنند، اما پزشکان استفاده از این روش را برای کودکانی که زیر 15 سال قرار دارند، توصیه نمی کنند.

علت نامناسب بودن ایمپلنت دندان برای کودک چیست؟

اصلی ترین دلایلی که باعث می شود تا پزشکان استفاده از این روش را برای کودکان مناسب نداند، از قبیل زیر است:

عدم پایان یافتن رشد فک کودک:

کودکان تا سن 18 سالگی با رشد فک رو به رو هستند و به همین دلیل زمانی که کودکان با مشکلات دندانی مواجه می شوند و به ترمیم دندان نیاز پیدا می کنند، معمولا پزشکان توصیه می کنند که پس از خارج کردن دندان آسیب دیده از داخل دهان، هیچ گونه جایگزینی برای آن قرار داده نشود تا رشد فک به پایان برسد. در صورتی که از ایمپلنت برای کودکان استفاده شود و فک آنها رشد کند، جایگاه و استحکام ایمپلنت در دهان از بین می رود و باید مجددا کودک تحت درمان قرار بگیرد.

عدم رشد دندان های دائمی در کودک:

دندان های شیری کودکان چه خراب باشند و چه سالم تا سن مشخصی در هر صورت می ریزند و به جای آنها دندان های دائمی رشد می کند. به همین دلیل اگر کودک با خراب شدن دندان های شیری مواجه باشد و دندان های شیری او آسیب دیده باشد، پزشکان توصیه می کنند که پس از کشیدن دندان های شیری از ایمپلنت برای آنها استفاده نشود تا دندان های دائمی انها رشد کند.

استفاده از ایمپلنت دندان برای چه کودکانی مناسب است؟

همان طور که در بخش های فوق اشاره شد، معمولا استفاده از ایمپلنت برای کودکان توصیه نمی شود. اما برخی از کودکان از شرایطی برخوردار هستند که پزشک استفاده از ایمپلنت را برای آنها تجویز می کند. به عنوان مثال: بیماری آژنزی یک بیماری مادرزادی در کودکان است که بر اثر آن کودک هیچ گونه دندانی نخواهد داشت. برای این دسته از کودکان استفاده از ایمپلنت دندان بهترین روش ترمیم دندان ها محسوب می شود.

چگونه می توان دریافت که ایمپلنت دندان برای کودک مناسب است و یا خیر؟

به صورت کلی بهترین راهکار برای کسب اطمینان از اینکه ایمپلنت دندان برای کودک مناسب است و یا خیر مشورت کردن با پریودنتیست های ماهر و متخصص است. با انجام این کار پزشک میتواند شما را راهنمایی کند که بر اساس وضعیت کودک شما استفاده ازاین روش برای او مناسب است و یا خیر. لازم به ذکر است که اگر وضعیت کودک به گونه ای باشد که امکان صبوری تا رشد دندان دائمی برای او وجود نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که پزشک ایمپلنت دندان شیری را برای او تجویز کند.  

کلام پایانی:

در کلینیک ( ایمپلنت دندان ) در رابطه با ایمپلنت دندان برای کودک با شما عزیزان صحبت کردیم. در صورتی که قصد دارید با بهترین متخصصین در زمینه دندانپزشکی اطفال مشورت کنید، همکاران ما در مرکز ایمپلنت دندان آماده ارائه خدمات و راهنمایی به شما عزیزان هستند.  
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه