ایمپلنت دندان بیمه تکمیلی

ایمپلنت دندان بیمه تکمیلی یکی از راه های کاهش هزینه های درمانی استفاده از بیمه تکمیلی می باشد.بیمار را در کاهش هزینه های پزشکی حمایت می کند.  بیمه تکمیلی دارای پوشش های مختلفی است که به نام آن نیز شناخته می شود. مثال اگر در قرارداد خود دقت کنید خواهید دید که در بیمه نامه شما عنوان هایی چون بیمه تکمیلی ایمپلنت، بیمه تکمیلی زایمان و… به چشم می خورد. اغلب بیمه تکمیلی  به پوشش چندین مورد مختلف می پردازد. در این مطلب قصد داریم شما را با پوشش بیمه تکمیلی در ایمپلنت دندان آشنا سازیم.

مزایای بیمه تکمیلی :

اغلب افراد جامعه ما دارای دفترچه های خدمات درمانی یا تامین اجتماعی و سایر دفترچه های درمانی برای کاهش هزینه های پزشکی هستند اما همانگونه که می دانیم این بیمه ها میزان کمی از هزینه های پزشکی را بر عهده می گیرند و هزینه های دندان پزشکی ، عمل هایی چون سزارین و… در خدمات این بیمه ها نمی گنجد.  اما با استفاده از بیمه تکمیلی می توانید در طول سال تا سقف مجاز از درصد  بالایی از هزینه های پزشکی معاف شوید. در واقع بیمه تکمیلی هزینه های پزشکی  را که بیمه های اصلی متحمل نمی شوند را پرداخت می کند. همانگونه که در ابتدای مطلب نیز داریم بیمه تکمیلی نیز بخش های مختلفی را تحت پوشش می گیرد و به نام پوشش های بیمه تکمیلی مشهور است. بیمه تکمیلی بیمار را در شرایط زیر تخت پوشش می کرد و از لحاظ مالی حمایت می کند: انواع عکسبرداری،رادیولوژی،سونوگرافی،سی تی اسکن، ام ار ای و غیره بستری در انواع بیمارستان های خصوصی یا دولتی گ جراحی های تخصصی و عمومی استیل و ذهاب بیمار با آمبولانس زایمان سزارین و طبیعی و نازایی ویزیت و دارو دندان پزشکی لوازم بینایی و شنوایی چون سمعک، عینک و غیره را در بر می گیرد.

ایمپلنت چیست؟

  ایمپلنت یکی از روش های درمانی نوین دندانپزشکی که دندانی که غیر قابل ترمیم و یا از دست رفته است از طریق ایمپلنت جایگزین میشود به بیان دیگر می توان گفت ایمپلنت یک  دندان دست سازه ازجنس پین  تیتانیومی خالص است که به جای دندان کشیده شده با شکلی شبیه به دندان اصلی فرد جا می گیرد. ایمپلنت بسیار طبیعی است و از لحاظ رنگ، شکل و سایز هیچ تفاوتی با دندان اصلی ندارد. همانطور که می دانید بیمه های معمولیه مانند خدمات درمانی و تامین اجتماعی هزینه های دندانپزشکی را برعهده نمی گیرند . اما بیمه تکمیلی با پوشش ایمپلنت فرد  را در پرداخت هزینه دندان پزشکی پشتیبانی می کند.  

بیمه تکمیلی ایمپلنت کدام نوع بیمه است؟.

توجه به مطالبی که در بالا گفتیم برای جبران هزینه ایمپلنت از طریق بیمه تکمیلی، قراداد ما باید شامل پوشش بیمه دندان پزشکی باشد . اما همانگونه که می دانیم خدمات دندان پزشکی اغلب گران و هزینه های متفاوتی دارند. آیا هر بیمه تکمیلی دندان پزشکی ایمپلنت را پوشش می دهد؟ برای آگاهی از این مطلب باید بندهایی که در بیمه نامه تکمیلی تخت حمایت بیمه دندان پزشکی است را مرور کنید. شکی نیست که پوشش دندان پزشکی هزینه های بیماری های دهان و دندان را جبران می نماید. البته باید سقف پوشش بیمه را در طول سال نیز محاسبه کنید. اما ایمپلنت نیز شامل آن می شود یا خیر؟ باید گفت که بیمه تکمیلی  دندان پزشکی هزینه های ایمپلنت را در اختیار نمی گیرد،زیرا ایمپلنت جز موارد خاص است که شامل بیمه نمی شود و همچون عمل های زیبایی بیمه تعهدی در قبال پرداخت آن ندارد. در اصل خوب است این نکته را بدانید که با تهیه بیمه تکمیلی در اصل خود را تخت پوشش همان بیمه درمان تکمیلی قرار داده اید و تمام استثنائات نیز شامل آن می شود. همانگونه که بیان کردیم ایمپلنت نیز جز درمان های خاص است که بیمه تکمیلی آن را ساپورت نمی کند.  

انواع بیمه‌نامه گروهی و انفرادی در بیمه تکمیل

امروزه شرکت های بیمه گذار مختلفی وجود دارن. که به صورت گروهی یا فردی افراد را تحت پوشش خود قرار می دهند. تهیه بیمه گروهی تکمیلی نیاز به بیمه پایه چون خدمات درمانی و تامین اجتماعی دارد و نهایت افراد تحت پوشش 50نفر است. این نوع بیمه تکمیلی برای کارفرمایان که افراد زیادی را تحت سرپرستی دارند مفید است. بیمه انفرادی را هر شخصی می تواند با پرداخت هزینه تهیه کند و محدودیتی ندارد. حین انعقاد قرار داد بیمه تکمیلی انتقادی حتما بند دندان پزشکی را درکنار سایر بندهای انتخاب کنید تا تخت پوشش موارد درمانی آن و البته نه استثنائاتی چون ایمپلنت قرار بگیرید‌.  
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه