ایمپلنت دندان عصب کشی شده

ایمپلنت دندان عصب کشی شده ایمپلنتولوژی یک تخصص جراحی دندان است که به کاشت ایمپلنت دندان اختصاص دارد. دندان های طبیعی شما از دو جزء اصلی تشکیل شده اند: قسمت قابل رویت دندان تاج و بخشی که در زیر خط لثه، در داخل استخوان آلوئول (استخوان فک) قرار دارد، ریشه نامیده می شود.در صورت بی دندانی، ایمپلنت نقش یک ریشه مصنوعی را ایفا می کند. هنگامی که ایمپلنت در استخوان آلوئولار (استخوان فک) پیچ می شود، می تواند پروتزی را دریافت کند که از یک یا چند دندان جایگزین تشکیل شده است.اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید، ایمپلنت دندان یک راه حل انتخابی است. ایمپلنت دندان تنها بخشی از جایگزینی دندان طبیعی شماست. پس از جراحی ایمپلنت توسط دندانپزشک، باید یک ستون در بالای آن قرار گیرد. بسته به تعداد دندان هایی که باید جایگزین شوند و پروژه پروتز، این ستون از یک تاج پروتز، یک ستون پل یا اتصال یک پروتز متحرک پشتیبانی می کند.

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

آنها امکان ساخت پروتزهای ثابت و متحرک را فراهم می کنند. آنها راحت تر و محتاط تر از پروتزهای متحرک هستند زیرا روی لثه ها مالیده نمی شوند و کام را نمی پوشانند. آنها استفاده از چسب  را برای تثبیت یک دستگاه کامل غیر ضروری می کنند. آنها ثبات بیشتری را برای دندان های مصنوعی فراهم می کنند و جویدن، هضم و گفتار شما را تسهیل می کنند. آنها به شما اجازه می دهند بدون محدودیت به خوردن آنچه دوست دارید ادامه دهید، آنها با اجازه دادن به توزیع بهتر نیروهای جونده روی تعداد بیشتری از دندان ها، عمر دندان هایی را که هنوز روی قوس وجود دارند افزایش می دهند. آنها به حفظ حجم استخوان آلوئول شما (استخوان اطراف دندان) کمک می کنند. این یکی در واقع در غیاب دندان و تحریک دوباره جذب می شود، آنها نیازی به اصلاح دندان های مجاور شکاف توسط دندانپزشک شما ندارند تا به عنوان تثبیت کننده یا ستونی برای پروتز دندان شما عمل کنند. آنها نمی توانند تحت تأثیر پوسیدگی دندان قرار گیرند، آنها تصور دندان های طبیعی را از نظر زیبایی و عملکرد ایجاد می کنند زیرا بازسازی یکپارچه بسیار به ساختار اصلی نزدیک است.  

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟ ساختارهای مختلف ایمپلنت دندان چیست؟

  همانطور که توضیح داده شد، ایمپلنت دندان به طور دقیق ریشه “مصنوعی” است. این ایمپلنت مستقیماً در استخوان فک شما در ناحیه دندان از دست رفته قرار می گیرد. طول و قطر این ایمپلنت به ناحیه کاشت و پروژه پروتز بستگی دارد. پس از قرار دادن و استئواینتگراسیون، یعنی پس از دوره بهبود، ایمپلنت شما برای دریافت اباتمنت و سپس تاج نهایی (یا پروتز برای تثبیت) در نظر گرفته شده است. ستون  پروتز بخشی است که مستقیماً به ایمپلنت پیچ می شود. این قطعه میانی ارتباط بین ایمپلنت و پروتز را فراهم می کند و به عنوان لنگر برای پروتز نهایی شما عمل می کند. در اینجا ویژگی های استفاده از ستون ایمپلنت آمده است: ایمپلنت به طور کلی همسطح با استخوان پیچ می شود، پروتز را نمی توان مستقیماً مهر و موم کرد یا روی ایمپلنت پیچ کرد زیرا باعث تحریک لثه و استخوان می شود. بنابراین لازم است از یک قطعه میانی،  چستون ایمپلنت استفاده شود که به ایمپلنت پیچ می شود. این ستون اجازه عبور از لثه را می دهد، سپس پروتز در این ستون پیچ یا مهر و موم می شود. این اباتمنت می تواند از تیتانیوم یا در موارد قبلی از زیرکونیا (سرامیک) ساخته شود.   اگر هدف پروژه پروتز نصب یک محلول ثابت (پل، تاج) طراحی شده با دندانپزشک شما باشد، این پروتز روی اباتمنت ایمپلنت قرار می گیرد و تنها عنصر قابل مشاهده بازسازی خواهد بود که نتیجه زیبایی عالی را تضمین می کند. این پروتز همیشه از سرامیک ساخته خواهد شد.اگر ایمپلنت به عنوان تکیه گاه برای یک پروتز متحرک استفاده شود، این ایمپلنت مستقیماً بر روی ستون هایی قرار می گیرد که ضمیمه های فوق ایمپلنت هستند: یا اتصالات توپی یا میله اتصال. این انتخاب با دندانپزشک شما در طول تجزیه و تحلیل قبل از ایمپلنت انجام می شود و به انتظارات شما و وضعیت بالینی بستگی دارد.  

ایمپلنت دندان عصب کشی شده

اگر تا به اینجای مطلب با همراه بوده اید، حتما متوجه شده آید که ایمپلنت درواقع یک روش کاشت و جایگزینی برای دندان از دست رفته به هر دلیلی است. از این رو دندانی که دارای ریشه و عصب کشی است نیازی به ایمپلنت ندارد و می توان بنا بر تشخیص پزشک آن را پر یا روکش کرد و با هزینه کمتری دندان را ترمیم کرد. در واقع در دندان های عصب کشی شده نیازی به روش های درمانی کاشت نیست و روش های ترمیم انجام می گیرد.    
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه