ایمپلنت دندان و بارداری

ایمپلنت دندان و بارداری هنگامی که زنی متوجه می شود باردار است، زندگی او تغییر می کند و توجه او به رشد کودک در شکمش معطوف می شود. بنابراین، تمام اقداماتی که زن باردار انجام می دهد باید در رابطه با نوزاد ارزیابی شود: آیا در این لحظه لازم است؟ آیا خطری وجود دارد؟ آیا چیزی است که می توان آن را به بعد از تولد نوزاد موکول کرد؟ اینها سوالات متداول هستند، اما مادر باردار باید همیشه از خود بپرسد، نه تنها در مورد روش ها، بلکه هر کاری که قرار است انجام دهد یا اقداماتی که بخشی از روتین او نیست.   این سوالات را همیشه می توان پرسید، مثلاً قبل از مصرف هر  باید راجع به آن از پزشک خود سوال کند. در هر صورت، دانش در هر زمینه ای زمینه ضروری است و همیشه خوب است در صورت داشتن هر گونه تردید با پزشک متخصص زنان و زایمان خود تماس بگیرید. با این حال، در مورد روش های دندانپزشکی، مهم است که زن باردار توسط متخصصی حضور داشته باشد که لحظه لحظه زندگی او را درک کند و همچنین دانش خاصی در مورد مراقبت از زنان باردار داشته باشد. در طول بارداری برخی از مراقبت های دهان و دندان را بر اساس نظر پزشک می توان انجام داد، اما کاشت دندان و پروتز و جراحی های خاص بهتر است به دوره پس از زایمان موکول شود.  

مراقبت های ویژه زنان باردار

مراقبت های ویژه زنان باردار تقریباً تمام اقدامات دندانپزشکی را می توان در زنان باردار انجام داد، اما برخی مراقبت ها مهم و ضروری است.

1 – رویه های کوتاه

زن باردار ممکن است در اثر ماندن در همان وضعیت حالت تهوع و ناراحتی داشته باشد. علاوه بر این، وزن شکم می تواند آزار دهنده باشد و منجر به افت فشار شود. بنابراین، مهم است که رویه هایی که باید انجام شوند برنامه ریزی شود تا در زمان کوتاهی اجرا شوند.

2-مشاوره ترجیحاً در صبح و نه ناشتا

به طور کلی، در صبح، خطر کمتری برای ابتلا به هیپوگلیسمی در بیمار باردار وجود دارد که افت قند خون است. مهم است که به بیمار توصیه شود که باید با تغذیه مناسب در قرار ملاقات حاضر شود. به عبارت دیگر، این که بیمار روزه دار دیده شود، ایده آل نیست.

3 – پنجره خدمات: ماه سوم تا ششم

بهترین زمان بارداری برای خانم باردار برای درمان دندانپزشکی ماه سوم تا ششم بارداری است. به این دلیل که در این دوره از بارداری، مرحله ای که زن باردار حالت تهوع دارد (معمولاً در سه ماهه اول) گذشته است. علاوه بر این، او بیشتر از بارداری آگاه است، شکم از قبل خود را نشان می دهد، بنابراین او برای دریافت راهنمایی در مورد بهداشت دهان و دندان خود و همچنین سلامت کودک بازتر است.   این مرحله برای هدایت مراقبت های دهانی که زن باردار باید از خود داشته باشد، رعایت بهداشت دهان و دندان و همچنین برای انتقال اطلاعات به مادر آینده در مورد مراقبت از بهداشت دهان و دندان نوزادش بسیار عالی است.

4 – بیهوشی انتخابی

در صورت نیاز به انجام عملی با استفاده از بیهوشی (مثلاً برداشتن پوسیدگی یا درمان ریشه) مناسب ترین بیهوشی برای استفاده در زنان باردار لیدوکائین است.

5 – داروهای غیر توصیه شده

پس از مراجعه به دندانپزشک، برخی از داروها مانند داروهای ضد التهابی نباید توسط زنان باردار استفاده شود.

جراحی ایمپلنت در دوران بارداری

خانم باردار باید توجه داشته باشد که جستجوی دندانپزشک در مرحله بارداری باید به دنبال بهبود سلامت دهان و دندان او به ویژه در رابطه با بهداشت و شرایط درد باشد. در مورد کاشت ایمپلنت که نیاز به جراحی الکتیو دارد و قبل از انجام آزمایشات قبل از جراحی (از جمله تصویربرداری مانند اشعه ایکس و توموگرافی) می توان این روش را بلافاصله پس از تولد کودک انجام داد. این یک منع مطلق نیست، همانطور که جراحی ایمپلنت یک جراحی انتخابی است، یعنی باید در شرایط ایده آل انجام شود که در آن بیمار علاوه بر استفاده از دارو، آزمایشات تصویربرداری نیز انجام دهد و خود را وقف دوره بعد از عمل کند. طبق عقل سلیم، جراحی ایمپلنت را می توان برای مدت کوتاهی پس از تولد نوزاد برنامه ریزی کرد. مقاله کامل با تمام اطلاعات در مورد افرادی که نمی توانند ایمپلنت دندان انجام دهند را در وبلاگ ما بررسی کنید . زن باردار می تواند به دنبال دندانپزشک مورد اعتماد خود باشد تا دقیقاً در موارد درد حاد یا درمان دوره ای، مثلاً برای تمیز کردن یا درمان ضایعات پوسیدگی، به او کمک کند. با رعایت بهداشت دهان و دندان، او می تواند معاینات تصویربرداری را با مراقبت های بارداری و لباس مخصوص ضد اشعه را انجام دهد و پس از برنامه ریزی توسط متخصص، به محض تولد نوزاد، جراحی کاشت ایمپلنت را انجام دهد.    
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه