تعداد دندان شیری

همانطور که می دانید، انسان ها در نخست دارای دندان های شیری می باشند و بعد از ریزش آن ها، دندان های اصلی شان رشد می کنند. اولین دندان های شیری معمولا در کودکان ۶ تا ۱۲ ماهه رشد می کند. دقت داشته باشید پس از گذشت ۳۶ ماه از تولد، کودک دارای ۲۰ دندان شیری می باشد که مراقبت از آن ها امری ضروری تلقی می شود. اگر می خواهید با تعداد دندان شیری در کودکان بیش تر آشنا شوید، به شمل توصیه می کنیم تا انتها با ما همراه بمانید و مطالب ذکر شده را مورد مطالعه و بررسی تان قرار دهید.

تسکین درد لثه در زمان رشد دندان های شیری

همان گونه که می دانید، دندان های شیری به هنگام رویش با درد شدید لثه همراه هستند که این موضوع برای کودکان به شدت ازار دهنده است. در این مواقع توصیه می شود مادران با انگشت اشاره شان لثه کودک را به آرامی ماساژ دهند تا کودک کمی احساس ارامش کند. همچنین باید توجه داشته باشید دندان گیر های موجود در داروخونه ها می توانند باعث تسکین درد لثه در کودکان شوند که در صورت تمایل می توانید به تهیه آن ها بپردازید. والدین باید دقت کنند فرزند با کدام روش آرام تر می شود تا همواره به انجام آن بپردازند.

ایا نگهداری و مراقبت از دندان های شیری ضرورت دارد؟

بسیاری از والدین ممکن است با خود گمان کنند نگهداری و مراقبت از دندان های شیری فرزندشان الزام وضرورتی نخواهد داشت، اما باید بگوییم این فرضیه کاملا نادرست و اشتباه تلقی می شود. دندان های شیری به کودکان کمک می کنند تا همواره تغذیه ای مناسب داشته و بتوانند رشد خوبی را داشته باشند. علاوه بر این موضوع، دندان های شیری بر روی تکلم کودکان به شدت حائز اهمیت است. به همین خاطر به والدین محترم توصیه می شود تا از دندان های شیری کودکان شان به خوبی مراقبت کرده و بهداشت ان ها را اولویت شان قرار دهند.

بررسی علائم رویش دندان های شیری

هنگامی که کودکان دندان هایشان برای نخستین بار در حال رویش است، با علائم های متعددی روبرو می شوند که از مهم ترین آن ها می توان به التهاب لثه، بی قراری، کمی تب و…. اشاره کرد. در صورت مشاهده چنین علائمی، می توانید مطمئن باشید فرزند دلبندتان در حال رویش و رشد دندان شیری است و مراقبت بیش تر از او می تواند از بی قراری های آن بکاهد. اگر می خواهید با روش های مراقبت از دندان های کودک به خوبی آشنا شوید، به شما پیشنهاد می دهیم تا انتهای مقاله با ما همراه بمانید و مطالب ذکر شده را مورد مطالعه و بررسی تان قرار دهید.

برای مراقبت از ۲۰ دندان شیری چه کنیم؟

اگر کودک تان دندان های شیری اش به تازگی رشد کرده است، می بایست آن ها را به صورت روزانه با مسواک مخصوص کودک،‌ مسواک بزنید و آن ها را مورد شستشو قرار دهید. این اقدام می تواند از پوسیدگی و خراب شدن دندان های شیری تا حد بسیار زیادی جلوگیری کند. همچنین توجه داشته باشید کودک باید تحت نظر یک دنداپزشک اطفال قرار گیرد تا تمامی دندان ها تحت نظارت دندانپزشک رشد نماید.

سخن پایانی

همانطور که تاکنون متوجه شده اید، دندان های شیری می توانند بر روی مسائل متعددی تاثیرگذار باشند و به همین خاطر توصیه می شود تا از آن ها به خوبی مراقبت گردد. لذا در این قسمت از مقاله سعی نمودیم تا شما را به طور کامل و جامع با دندان های شیری و تعداد آن ها آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید به یک شناخت نسبی در رابطه با دندان های شیری دست یافته و در نهایت اصول مراقبت از آن ها را فرا گرفته باشید.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه