تفاوت ایمپلنت لیزری و معمولی

تفاوت ایمپلنت لیزری و معمولی چیست؟ کدام یک از روش های ایمپلنت برای ترمیم دندان مناسب تر هستند؟زمانی که ایمپلنت لیزری و معمولی مطرح می شود، منظور این است که جراحی به کار رفته برای ترمیم دندان به روش ایمپلنت از نوع لیزری و یا معمولی باشد زیرا برای اینکه پایه ایمپلنت در داخل استخوان فک قرار داده شود باید لثه تحت جراحی قرار بگیرد تا پزشک بتواند فضای مورد نیاز برای قرار دادن پایه ایمپلنت را در لثه ایجاد کند و در نهایت پایه را در آن قرار داد تا با استخوان فک جوش بخورد و به استحکام کافی برسد.با این وجود کسب اطلاع از تفاوت ایمپلنت لیزری و معمولی می تواند برای کسانی که قصد دارند ترمیم دندان با روش ایمپلنت انجام دهند، به عنوان یک مساله مهم در نظر گرفته شود.

تفاوت ایمپلنت لیزری و معمولی

تفاوت ایمپلنت لیزری و معمولی چیست؟

این موضوع را باید از جوانب مختلفی مورد بررسی قرار داد که تفاوت انها از قبیل زیر است:

تفاوت در ابزار جراحی:

جراحی معمولی ایمپلنت با همان روش های سنتی جراحی لثه انجام می شود و ابزار ها و تجهیزات متداول و رایج برای جراحی لثه در آن به کار می رود؛در حالی که در روش لیزری به جای استفاده از ابزار های رایج از دستگاه لیزر برای ایجاد جراحت در لثه استفاده می شود.

تفاوت در میزان جراحت، درد، خونریزی و دوره نقاهت:

زمانی که از روش معمولی ایمپلنت به این منظور استفاده شود، جراحت هایی که در لثه ایجاد می شوند زیاد هستند و درد و خونریزی لثه فرد بیشتر است که بر اساس آن دوره نقاهت نیز بیشتر طول میکشد؛ اما در روش جراحی ایمپلنت با لیزر جراحت های ایجاد شده در لثه بسیار جزئی و اندک هستند و فقط در محل قرار گرفتن پایه ایمپلنت جراحت ایجاد می شود و اطراف آن آسیبی نمی بیند که با این وجود درد، خونریزی و دوره نقاهت کاهش پیدا می کند.

تفاوت در دقت جراحی:

در خصوص تفاوت ایمپلنت لیزری و معمولی باید به میزان دقت جراحی نیز اشاره داشته باشیم زیرا زمانی که ایمپلنت از نوع لیزری باشد، دقت جراحی در مقایسه با زمانی که ایمپلنت معمولی به کار رود، بیشتر است و نتیجه حاصل از ایمپلنت نیز در این دو روش به دلیل وجود این مساله با هم متفاوت خواهد بود. پس اگر میخواهید که از ایمپلنت نتیجه بهتری دریافت کنید، از روش ایمپلنت لیزری استفاده کنید.

تفاوت در هزینه:

هزینه ایمپلنت لیزری و معمولی نیز با هم متفاوت است و برای استفاده از روش لیزری باید هزینه بیشتری را بپردازید زیرا روش لیزری جدیدترین روش است و تجهیزات به کار رفته در این روش پیشرفته تر هستند.

تفاوت در مدت زمان جراحی:

با توجه به اینکه تجهیزات به کار گرفته در روش لیزری پیشرفته تر هستند و آسیب های کمتری را در لثه به وجود می اورند باید اشاره کنیم که در این روش سرعت جراحی نیز افزایش پیدا می کند و مدت زمانی که برای جراحی ایمپلنت لازم است، کاهش پیدا می کند؛ در حالی که در روش ایمپلنت معمولی مدت زمان مورد نیاز برای جراحی بیشتر خواهد بود.

تفاوت در آرامش بیمار:

مسلما هر چه قدر که مدت زمان جراحی کمتر باشد آرامش بیمار بیشتر می شود و بیمار شرایط راحت تری را خواهد داشت. اما اگر مدت زمان بیشتر شود، بیمار نیز اذیت می شود؛ این مساله را نیز باید از تفاوت ایمپلنت لیزری و معمولی در نظر گرفت.

تفاوت در مراقبت های بعد از ایمپلنت:

از انجایی که جراحت های صورت گرفته در روش لیزری کمتر است و معمولا در این روش نیازی بخیه زدن لثه نیست، مراقبت های بعد از ایمپلنت در این روش در مقایسه با ایمپلنت معمولی بسیار کمتر است.

کلام پایانی:

تفاوت ایمپلنت لیزری و معمولی و کسب اطلاع از آن به متقاضیان ایمپلنت کمک می کند که پیش از جراحی از شرایط آن آکاه باشند و یا از پزشک بخواهند که از روش مد نظر انها برای ترمیم دندان به روش ایمپلنت استفاده کند. پس اگر فکر میکنید که هر یک از این روش ها بر اساس شرایط شما گزینه مناسب تری است، حتما این موضوع را با پزشک معالج خود مطرح کنید تا یک نتیجه ایده آل از جراحی ایمپلنت دریافت کنید و تا مدت های طولانی از ایمپلنت دندان خود بهره ببرید.  
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

ارسال دیدگاه