جرم گیری دندان افراد سیگاری

آیا جرم گیری دندان افراد سیگاری توصیه می شود؟ چرا افراد سیگاری به جرم گیری دندان ها نیاز دارند؟همه انسان ها با مصرف مواد غذایی مختلف باعث آلوده شدن دندان ها می شوند و باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند تا باکتری های به وجود در دهان را از بین ببرند. با این وجود مسواک زدن و استفاده از نخ دندان و دهان شویه از متداول ترین اموری است که برای مراقبت از دندان ها میتوان انجام داد.اما در بسیاری از مواقع این امور به تنهایی کارساز نیستند و به استفاده از روش های دیگری برای تمیز کردن دندان ها نیاز خواهد بود. خصوصا افرادی که به استعمال سیگار می پردازند و دخانیات مصرف می کنند به جرم گیری دندان نیاز خواهند داشت.

چرا جرم گیری دندان افراد سیگاری توصیه میشود؟

استعمال سیگار و دخانیات باعث زرد شدن دندان ها و آسیب دیدن آنها می شود و اگر دقت کرده باشید کسانی که سیگار مصرف می کنند در مقایسه با سایر افراد دندان های زرد تر و نازیبا تری دارند. زرد شدن دندان های افرد سیگاری به گونه ای است که با مسواک زدن نیز برطرف نمی شود بلکه این عزیزان باید جرم گیری دندان انجام دهند تا بتوانند به وضعیت دندان های خود بهبود بخشند. جرم گیری دندان افراد سیگاری

چرا سیگار کشیدن به دندان ها آسیب وارد می کند؟

علت اینکه سیگار برای دندان مضر است و باعث جرم گرفتن آنها می شود، وجود ماده ای به نام نیکوتین در آن است که این ماده به همراه ماده دیگری به نام قطران باعث زرد شدن دندان ها می شوند. به همین دلیل افرادی که سیگار مصرف می کنند در مقایسه با سایر افراد بیشتر با زردی دندان ها مواجه می شوند.

مزایای جرم گیری دندان افراد سیگاری:

جرم گیری کردن دندان ها برای تمامی افراد مفید است و به بهبود سلامت و وضعیت دندان ها کمک می کند اما کسانی که سیگاری باشند با جرم گیری کردن دندان های خود از مزیت های زیر بهره مند می گردند:

جلوگیری کردن از پوسیدگی دندان ها:

افراد سیگاری در مقایسه با سایر افراد به دلیل مصرف نیکوتین بیشتر در معرض پوسیدگی دندان ها قرار دارند و به همین دلیل با جرم گیری کردن دندان های خود می توانند به شکل بهتری از پوسیدگی دندان های خود جلوگیری کنند و از بروز عوارض ناشی از مصرف سیگار در امان بمانند.

پیشگیری کردن از بیماری های لثه:

جرم و پلاکی که بر اساس مصرف دخانیات و سیگار بر روی دندان ایجاد می شود نه تنها بر روی دندان بلکه بر روی بافت های مجاور دندان مانند: لثه نیز تاثیر می گذارد. با این وجود لثه ها نیز در معرض ابتلا به مشکلاتی از قبیل: عفونت و التهاب قرار می گیرند. با جرم گیری کردن دندان ها و از بین بردن جرم موجود بر روی دندان می توان از این مشکلات در امان ماند.

از بین بردن بوی بد دهان:

مصرف سیگار و ایجاد جرم ناشی از آن بر روی دندان ها از جمله عواملی هستند که باعث ایجاد بوی بد در دهان می شوند و با جرم گیری کردن دندان ها این مشکل نیز برطرف می شود.

روشن تر کردن رنگ دندان ها:

همان طور که اشاره کردیم جرم ناشی از سیگار بر روی دندان ها باعث زرد شدن آنها می گردد که در این شرایط با جرم گیری کردن دندان ها می توان رنگ آنها را سفید تر کرد و زیبایی دندان ها را افزایش داد.

بهبود وضعیت سلامتی بدن:

دندان ها در سلامتی بدن بسیار موثر هستند و بروز مشکل در آنها می تواند باعث بروز مشکل در سایر اعضا و جوارح بدن شود. دخانیات باعث ملتهب شدن لثه ها می شود و التهاب لثه می تواند باعث بروز مشکلات قلبی گردد و به قلب آسیب وارد کند. با این وجود با جرم گیری دندان ها و جلوگیری از بروز مشکل در لثه ها می توان از آسیب وارد شدن به قلب نیز جلوگیری کرد.

کلام پایانی:

جرم گیری دندان افراد سیگاری از جمله اموری است که این دسته از عزیزان باید حتما انجام دهند تا سلامتی دندان ها و سایر اعضای بدن آنها حفظ شود. در نتیجه اگر از جمله کسانی هستید که سیگار مصرف می کنید توصیه می کنیم که حتما زیر نظر پزشک جرم گیری دندان های خود را انجام دهید تا از عوارض ناشی از سیگار برای شما کاسته شود.        
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه