چه زمانی دندان نیاز به ایمپلنت دارد؟

آیا می خواهید بدانید که چه موقع زمان ایمپلنت دندان است؟ آیا از ساختار ایمپلنت دندان شناخت کافی دارید؟ همان طور که میدانید دندان ها بر اثر عوامل مختلف می توانند دچار مشکل شوند و به ترمیم نیاز پیدا کنند. در چنین مواقعی لازم است تا افراد به دندانپزشک مراجعه کنند و برای برطرف کردن مشکل ایجاد شده اقدام کنند تا بتوانند به ادامه زندگی بپردازند. امروزه روش های مختلفی برای ترمیم دندان وجود دارد که افراد میتوانند هر زمانی که به ترمیم دندان نیاز داشتند، از یکی از این روش ها بر اساس میل خود و با مشورت پزشک استفاده کنند. اما سوال اینجا است که چه زمانی دندان نیاز به ایمپلنت دارد و ایمپلنت چیست. برای دریافت پاسخ این پرسش ها ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت از بهترین و جدیدترین روش هایی محسوب می شود که برای ترمیم کردن دندان های آسیب دیده و یا از دست رفته مورد استقاده قرار می گیرد. این روش توجه پزشکان و بیماران را در سراسر دنیا به خود جلب کرده است و به وفور از این روش برای ترمیم دندان ها در سراسر جهان استفاده می شود. در واقع ایمپلنت متشکل از پایه ساخته شده از فلز تیتانیوم است که در داخل استخوان فک قرار داده می شود و سپس بر روی آن روکش ایمپلنت قرار می گیرد که روکش شباهت به تاج دندان دارد وز یبایی دندان ها را تشکیل می دهد. علاوه بر آن برای اتصال روکش و پایه ایمپلنت از قطعه ای به نام اباتمنت نیز استفاده می شود.

چه موقع زمان ایمپلنت دندان است؟

تمامی افراد زمانی که در هر یک از شرایط زیر قرار داشته باشند، به ایمپلنت دندان نیاز پیدا می کنند:

خراب شدن ریشه دندان و پوسیدگی دندان:

از اصلی ترین مسائلی که باعث می شود تا به ایمپلنت دندان نیاز باشد، خراب شدن دندان ها، پوسیدگی انها و یا آسیب دیدن ریشه دندان است. در حقیقت زمانی که اشخاص با بروز این مشکلات دیگر قادر به استفاده از دندان طبیعی خود نباشند و توسط پزشک تشخیص داده شود که دندان باید از دهان خارج شود، در این مواقع باید از روش ایمپلنت به عنوان جایگزین دندان از دست رفته استفاده کرد.

از دست رفتن یک الی چند دندان:

در مواقعی که اشخاص یک الی چند دندان خود را از دست داده باشند و یا حتی در مواقعی که نیاز به جایگزین برای تمامی دندان های فک بالا و پایین داشته باشند، امکان استفاده از روش ایمپلنت وجود دارد و می توان در این مواقع از ایمپلنت استفاده کرد.

اصلاح فرم دندان ها و اصلاح طرح لبخند:

از دیگر مواقعی که دندان نیاز به ایمپلنت دارد، می توان به مواقعی اشاره داشت که دندان ها بر روی هم قرار گرفته اند و یا کج شده اند و در کل ظاهر بهم ریخته و نامرتبی پیدا کرده اند. در این موارد با کمک ایمپلنت دندان می توان فرم دندان ها را اصلاح کرد باعث زیبایی طرح لبخند و زیبایی دندان ها شد. زیرا با ایمپلنت دندان ها حالتی مرتب و منظم پیدا می کنند.

شکسته شدن دندان و یا لب پر شدن آن:

زمانی که اشخاص به دلیل حوادث مختلف با شکسته شدن دندان و یا لب پر شدن آن مواجه شوند نیز می توانند از روش ایمپلنت برای اصلاح دندان مورد نظر خود بهره ببرند و زیبایی از دست رفته دندان را به آن باز گردانند.

افزایش زیبایی دندان:

علاوه بر مسائل ذکر شده در فوق، امروزه بسیاری از افراد تنها به دلیل افزایش زیبایی دندان های خود از روش ایمپلنت استفاده می کنند و هدف اصلی آنها از به کار بردن این روش افزایش زیبایی دندان است. بنابراین می توان گفت که دندان ها برای افزایش زیبایی نیز به ایمپلنت نیاز خواهند داشت.  

کلام پایانی:

همکاران ما در کلینیک ( ایمپلنت دندان ) که یک دندانپزشکی بسیار معتبر و مناسب برای ایمپلنت دندان است، در این مطلب شرح دادند کهچه موقع زمان ایمپلنت دندان است. با این وجود حال که از مواقع نیاز به ایمپلنت آگاه شدید چنانچه احساس می کنید که به ترمیم دندان های خود با این روش نیاز دارید، برای انجام مراحل ایمپلنت به کلینیک ( ایمپلنت دندان ) در شهرک غرب تهران مراجعه کنید و از خدمات حرفه ای این مجموعه بهره مند گردید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در تماس باشید.    
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه