همه چیز در مورد ونیر دندان

با ما باشید تا همه چیز در مورد ونیر دندان بدانید.البته که همه ما تمایل صد در صد داریم که دارای چهره‌ای زیبا و دلنشین باشیم و هر موردی که این شرایط را تحت تاثیر قرار دهد برایمان آزار دهنده بوده و در تلاش برای رفع سریع آن برمی‌آییم. در این میان بی‌شک وضعیت عدم سلامت دندان ‌ها، ترتیب نامطلوب قرارگیری آن‌ها می‌تواند در ایجاد اختلال در زیبایی طرح لبخند تاثیر بسزایی را بهمراه داشته باشد. این امر عموما موجب رقم خوردن تصویری ناخوشایند از خود گشته و تاثیرات منفی بر میزان کیفیت زندگی شخصی فرد دارد.‌ در حوزه دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی این شرایط بالینی را می‌توان ترمیم نمود و یا درمان قطعی بخشید و زیبایی را بار دیگر میهمان چهره خود کرد.‌شیوه‌های متعددی به جهت ارمغان آوردن چنین شرایطی در پیش روی ما قرار خواهد گرفت که از مهمترین آن‌ها می‌توان به اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت ونیرها اشاره داشت.  ونیر دندان درمانی محافظه کارانه و رایج به حساب می‌آید که به صورت اصولی و به دور از آسیب به دندان‌ها، طرح لبخند را بهبود می‌بخشد. همه چیز در مورد ونیر دندان-وب سایت ایمپلنت دندان

ونیر دندان چیست؟

در واقع ونیر دندان لایه‌هایی‌ از روکش هستند که‌ موادی کاملا همرنگ با رنگ دندان تشکیل دهنده متریال اصلی آن می‌باشد. این توصیه پزشکی بی‌نظیر به جهت اصلاح نمودن رنگ دندان، ترمیم موضعی، کاربرد زیبایی و یا رفع عیوب دندانی پیشنهاد می‌گردد. ونیر دندان از بعد شیوه درمانی، در دو گروه مستقیم  و غیرمستقیم در دسترس پزشک برای اجرا قرار می‌گیرند. نوع مستقیم آن تنها با نیازمندی به یک جلسه‌ و با اضافه داشتن کامپوزیت دندان به آن؛ و در همان محیط داخلی مطب استفاده می‌گردد. کاربرد این مدل دست ما را زیاد باز نخواهد گذاشت و فقط در زمان پوشش دهی اندکی از دندان‌ها پاسخگو می‌باشد. هر زمانی‌ که نیشال دندان ها از سلامت کامل برخوردار باشد، می‌توان با تکیه‌بر ونیر مستقیم، نقایص جزئی ایجاد گشته در آن را رفع نمود. البته این روند بعد زمانی زیادی را به خود اختصاص می‌دهد که تبحر، تجربه و هنر دندانپزشک تکمیل کننده آن است. اما ونیر‌های‌غیر مستقیم به‌‌سبب آنکه حجم بیشتری از زیبایی،‌استحکام قابل توجه، حفظ بافت دندان و دوام طولانی مدت را با خود به یدک می‌کشند، از لحاظ محبوبیت چند گام پیش‌تر نوع مستقیم قرار می‌گیرند. همه چیز در مورد ونیر دندان-وب سایت ایمپلنت دندان

ونیر کامپوزیت دندان چیست؟

در حال حاضر استفاده از ونیر کامپوزیت دندان، در جایگاه بهترین درمان‌ها به جهت نقش بستن لبخندی زیبا برای مراجعین تلقی می‌گردد. در مجموع ونیر کامپوزیت دندان را می‌توان ترکیبی‌ از مواد زمینه‌ای ‌خواند که‌ بر اثر ترکیب گشتن با ذرات فیلر، استحکام قابل توجهی را به ارمغان می‌آورد. البته این ترکیب را می‌توانیم نوعی خمیر در نظر بگیریم که به‌ واسطه تابیدن نور در طول موج خاص به ماده‌ای بس سفت و سخت مبدل می‌گردد. بعد از آنکه این ماده استحکام مورد انتظار را دارا گشت؛ از طریق پزشک و به واسطه پولیش، از شکل مناسبی  برخوردار خواهد گشت. این پروسه موجب می‌گردد تا دندان‌ها دیگر اذیتی را برای فرد به دنبال نداشته باشند.

چه زمانی استفاده از ونیرهای کامپوزیتی بهترین روش درمانی است؟

وابسته به آنکه کامپوزیت‌ها دارای باند مناسبی به مینا و همینطور عاج هستند  می‌توانند بهترین گزینه درمانی و زیبایی برای دندان‌هایی باشند که به هر دلیل فاقد مینای مطلوبی هستند، و همینطور گزینه مناسبی جهت درمان‌های زیبایی می‌باشند. در یک جمع‌بندی کلی بدون تردید کامپوزیت ونیر بهترین روش درمانی در شرایط زیرین است:
  • وقتی که سطح خارجی دندان با ریشه داشتن در مشکلات مادرزادی، برخی از بیماری‌ها، سایش‌ها، عادات استباه و ترمیم های سابق
  • ترمیم‌های کامپوزیتی غیراستاندارد گذشته‌
  • تغییر طیف رنگی ترمیم‌های سابق
  • تغییر رنگ دندانی
  • نا گفته نماند زمانی که مینای دندان درد از سلامت کامل برخوردار است و همینطور از رنگی که دندان را پوشش داده است، رضایت دارد؛ هیچ نیازی به پوشاندن کامل دندان نخواهد بود. اینجاست که با هدف اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت ونیر پارسیل، درمانی محافظه کارانه انجام می‌پذیرد.
  • وجود فواصل میان دندانی
  • شکستگی‌های قابل توجه دندانی
همه چیز در مورد ونیر دندان-وب سایت ایمپلنت دندان

 پروسه دنیر دندان در چه بعد زمانی به طول می‌‌انجامد؟

اگر در باب بعد زمانی مورد نیاز ونیر دندان کنجکاو هستید، باید بگوییم که این روند عموما نیازمند تنها یک جلسه است. البته ناگفته نماند که شما پیش از انجام کار، به یک ویزیت ابتدایی به جهت ارزیابی وضعیت دندان به واسطه پزشک و هماهنگ نمودن روز و ساعت جهت پیوند دادن ونیر کامپوزیت خواهید بود. البته پیش از آغاز کار نیاز است تا رنگ ونیر دندان تا انتخاب کنید. پروسه اتصال ونیر کامپوزیت به کمک نور لیزری و نیز چسب مخصوص انجام خواهد پذیرفت که به افزایش استحکام دندان در جای خود می‌انجامد.

طول عمر ونیر دندان چند سال است؟

عموما طول عمری که برای کامپوزیت دندان تخمین زده می‌شوند ما بین ۷ تا ۱۰ سال است. ولی به دور از باور نخواهد بود که با معایب و نقایصی چون دچار پریدگی یا شکستگی همراه گردد. یعنی همان شرایطی که احتمال اتفاق افتادن در دندان‌های معمولی را نیز دارا است. نکته مهم اینجاست که اگر کامپوزیت ونیر با ریشه در هر علتی دچار آسیب گردد،  به سهولت رفع خواهد گشت.امیدواریم  در این مقاله همه چیز در مورد ونیر دندان را فرا گرفته باشید.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه