آپنه خواب چیست‌؟ آیا با ارتودنسی حل می شود؟

یکی از بیماری های رایج که امروزه گریبان گیر افراد بسیاری در سراسر جهان شده است، آپنه خواب نام دارد. بسیاری از افراد ممکن است با خود بپرسند آپنه خواب چیست؟ در پاسخ به چنین سوالاتی باید بگوییم نوعی وقفه تنفسی که اغلب در خواب رخ می دهد را آپنه خواب می گویند. اگر می خواهید میخواهید پاسخ آپنه خواب چیست‌ را بیایبید، به شما توصیه می کنیم تا انتها با ما همراه بمانید و مطالب ذکر شده را مورد مطالعه و بررسی تان قرار دهید.

معرفی و بررسی بیماری آپنه خواب

همانطور که چندی قبل ذکر کردیم، هنگامی که وقفه تنفسی در خواب ایجاد می شود به اصطلاح می گویند فرد به آپنه خواب دچار شده است‌. باید بدانید وقفه های تنفسی ایجاد شده ممکن است تا چند دقیقه به طول بی انجامد و سلامتی انسان ها را به طور جدی تهدید کند. بیمارانی که به آپنه خواب دچار هستند، ممکن است ۵ الی ۳۰ ساعت یک بار این عارضه و عوارض متعدد آن را تجربه کنند. باید بدانید علائم آپنه خواب مواردی همچون عدم تمرکز، فشار خون، عصبانیت، اختلال در خواب و… می باشد.

چرا باید به درمان آپنه خواب بپردازیم؟

همانطور که تاکنون متوجه شده اید، آپنه خواب یک بیماری نسبتا خطرناک اما قابل درمان تلقی می شود‌. بسیاری از بیماران ممکن است با خود بپرسند چرا باید به درمان آپنه خواب بپردازیم؟ در پاسخ به چنین سوالاتی باید بگوییم آپنه خواب علاوه و بر عوارض کوتاه مدت خود، سبب ایجاد بیماری های مختلفی می شود و به همین خاطر توصیه می گردد بیماران هرچه سریع تر روند درمان خود را آغاز کنند. دقت داشته باشید آپنه خواب در بسیاری از مواقع جان انسان ها را گرفته و ادامه زندگی را برای از آن ها می گیرد. لذا خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه علائم مربوط به بیماری اپنه خواب، به پزشک مرتبط مراجعه کرده و روند درمان خود را شروع کنید.

آیا می توان با ارتودنسی آپنه خواب را درمان کرد؟

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، روش های متنوع درمان بیماری آپنه خواب است‌‌. یکی از روش هایی که پزشکان آن را برای بیماران خود در نظر می گیرند، ارتودنسی است. افراد می توانند در ابتدای بیماری خود از دستگاه های متنوع ارتودنسی بهره مند گردند و در صورت عدم بهبود، به جراحی ارتودنسی بپردازند تا از این طریق بتوانند بیماری خود را بهبود ببخشند. هزینه ارتودنسی با توجه به عوامل مختلفی همچون شدت بیماری، پزشک مربوطه و… تعیین می شود و نمی توان میزان مشخصی را برای آن اعلام نمود. اگر می خواهید با علائم رایج بیماری آپنه خواب بیش تر آشنا شوید، به شما توصیه می کنیم تا انتها با ما همراه بمانید و مطالب را با دقت مورد بررسی و مطالعه تان قرار دهید.(آپنه خواب چیست‌)

بررسی علائم بیماری آپنه خواب

بسیاری از افراد ممکن است به آپنه خواب دچار باشند اما از علائم آن به خوبی آگاه نباشند. بعضب از مهم ترین علائم آپنه خواب به شرح زیر می باشد: ۱: عدم تمرکز کافی ۲: حافظه نسبتا ضعیف ۳: اختلال در خلق و خو افراد ۴: خستگی بیش از اندازه در طول روز ۵: ایجاد سردرد های مکرر صبحگاهی ۶: گلودرد در اول صبح

بررسی بیماری های ناشی از آپنه خواب

حال که با علائم آپنه خواب به خوبی اشنا شده اید، وقت آن است که از بیماری های ناشی از آپنه خواب نیز آگاه گردید. اگر به هر دلیلی از درمان این بیماری پرهیز کنید، با مشکلات متعددی روبرو خواهید شد که از مهم ترین آن ها می توان به نارسایی قلب، کم کار تیروئید، الزایمر، نارسایی کلیه، سکته مغزی و…. اشاره کرد.

سخن پایانی

همانطور که تاکنون متوجه شده اید، بیماری آپنه خواب امروزه به شدت رواج یافته و ممکن است افراد زیادی به آن مبتلا باشند اما از وجود بیماری شان آگاه نگردیده باشند. به همین خاطر، در این قسمت از مقاله سعی نمودیم تا شما را به طور کامل و جامع با این سوال آپنه خواب چیست‌ آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات و ابهامات ذهن خود را برطرف کرده و در صورت تمایل به یکی از پزشکان معتبر براری ارتودنسی مراجعه فرمایید.