ایمپلنت دندان جلویی فک بالا

ایمپلنت دندان جلویی فک بالا از دست دادن دندان به خصوص دندان جلو اصلا خوشایند نیست. راه های زیادی برای جایگزینی دندان از دست رفته وجود دارد و یکی از آنها کاشت ایمپلنت است. اگرچه ایمپلنت دندان اساسا به طور کامل جایگزین دندان شما می شود، اما مراقبت از آن آسان نیست. اگر تمایل به ایجاد ایمپلنت  در دندان جلو فک بالا را دارید، در این مقاله همراه ما باشید. ‌  

ایمپلنت در فک بالا

ایمپلنت های دندانی را می توان در موقعیت های مختلف ایمپلنت مورد استفاده قرار داد، اگرچه در برخی موارد باید ملاحظات خاصی را در نظر گرفت. به طور کلی، این امر در مورد ایمپلنت‌های فک بالا و دندان های جلو صدق می‌کند : دندان‌های جداگانه، چندین دندان یا همه دندان‌ها را می‌توان جایگزین کرد. مزیت ویژه در مورد پروتزهای فک بالا متصل به ایمپلنت، آشکار است، زیرا ایمپلنت های فک بالا به دندان مصنوعی محکم می شود، به این معنی که بیماران می توانند بدون صفحه کام و  چسب کار کنند. پس کیفیت زندگی حفظ می شود، همانطور که حس چشایی و توانایی جویدن سیب و سایر غذاهای سفت نیز امکانپذیر است.  

 بازسازی دندان های جلویی فک بالا

به عنوان مثال، اگر تصادفی منجر به از دست دادن دندان های جلویی  در فک بالا شود، تعویض آن با ایمپلنت در اسرع وقت به منظور جلوگیری از تحلیل رفتن لثه بسیار مهم است. اگر لثه‌ها قبلاً عقب‌رفته باشند، یک پزشک با تجربه می‌تواند با پیوند غشای مخاطی (برای پوشاندن فرورفتگی) شکل مورد نظر لثه‌ها را بازیابی کند.

ایمپلنت دندان جلویی فک بالا

اگر دندان جلویی دائمی از بین رفت، تعویض آن در اسرع وقت و بسته به وضعیت دندانی، با کاشت دندان جلویی در فک بالا یا پایین بسیار مهم است. چرا؟ زیرا شکاف های دندان های جلویی نه تنها برای بازگرداندن عملکرد دندان ها بلکه مهمتر از همه زیبایی است. دندان جلویی اکنون مستقیماً چشم را جلب می کند و بنابراین تأثیر واضحی بر درک زیبایی شناختی ما دارد. اگر دندان جلویی از بین رفته باشد، اعتماد به نفس و کیفیت زندگی را کاهش می دهد. از دست دادن دندان های جلویی غیر معمول نیست. علاوه بر بیماری های دندانی مانند پریودنتیت یا التهاب ریشه ، که در آن ممکن است دندان از بین برود و رنگ آن تغییر کند ، حوادث (ترومای دندان قدامی) یکی از شایع ترین علل از دست دادن دندان جلویی است. به ویژه در کودکان و جوانان، حوادث ورزشی اغلب منجر به آسیب دندان یا حتی از دست دادن دندان می شود.  

عواقب احتمالی از دست دادن دندان جلویی:

  از دست دادن دندان جلو می تواند به سرعت منجر به تحلیل رفتن لثه شود، زیرا غشای مخاطی به دلیل کمبود بار “به سمت بالا مهاجرت می کند”. اگر قبلاً این اتفاق افتاده باشد، لثه‌ها را می‌توان با پیوند مخاطی که به عنوان پوشش رکود نیز شناخته می‌شود، ترمیم کرد. این می تواند منجر به ظاهر غیر زیبایی دندان ها شود، به خصوص در بیماران با خط لبخند بالا ، به اصطلاح لبخند لثه ای، که در آن محل اتصال لثه به دندان هنگام لبخند زدن توسط لب پوشانده نمی شود. عقب‌رفتگی لثه‌ها همچنین می‌تواند منجر به باز شدن گردن دندان شود که می‌تواند دندان‌ها را مستعد ابتلا به بیماری‌های دندانی و ایجاد درد کند. همچنین تفاوت هایی در ضخامت لثه وجود دارد که باید هنگام گذاشتن ایمپلنت دندان قدامی در نظر گرفته شود. از نظر ژنتیکی لثه های “ضخیم” و همچنین لثه های حساس و “نازک” وجود دارد.

ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

لثه های ضخیم به طور کلی شرایط بهتری برای کاشت دارند. از یک طرف پس از از دست دادن دندان، لثه های نازک خیلی سریعتر منجر به تحلیل استخوان می شوند و از طرف دیگر، لثه های ضخیم به شفافیت لثه های نازک نیستند. به دلایل زیبایی شناختی، به بیمارانی که لثه های نازک دارند ، اغلب توصیه می شود که به جای ایمپلنت تیتانیوم، ایمپلنت سرامیکی یا ایمپلنت سرامیکی را انتخاب کنند، زیرا این کار به تیرگی لثه ها نمی تابد  و در نتیجه زیبایی دندان ها را حفظ می کند.  

دندان جلویی را با ایمپلنت جایگزین کنید

برای جایگزینی دندان جلو،  ایمپلنت دندان ایمن ترین و مؤثرترین روش است زیرا نیروهای جویدن را به فک منتقل می کند، استخوان فک را تحت فشار قرار می دهد و از تحلیل استخوان جلوگیری می کند. به منظور جلوگیری از تشکیل استخوان و تحلیل رفتن مخاط، انتخاب زمان اولیه برای کاشت بسیار مهم است. مطمئناً امکان جایگزینی دندان جلویی از دست رفته با دندان مصنوعی نیز وجود دارد، مثلاً به یک روش بریج است. با این حال، دندان های مجاور باید آسیاب شوند و بعداً تاج گذاری شوند، به این معنی که این نوع درمان اغلب به اندازه ایمپلنت تک دندان گران است.  
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه