طول عمر بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان چگونه است؟ طول عمر بلیچینگ دندان چه قدر است؟ آیا بلیچینگ یک روش دائمی برای سفید کردن دندان ها است؟ با ما در دندانپزشکی ایمپلنت دندان همراه باشید تا این مسائل را با هم بررسی کنیم.زرد شدن رنگ دندان ها مساله ای است که انسان ها با آن مواجه می شوند و حتی کسانی که مرتبا دندان های خود را مسواک کنند، با این مشکل رو به رو خواهند شد زیرا برخی از عادات غذایی ما انسان ها و یا عادات های روزمره ما بر روی رنگ دندان موثر واقع می شوند به گونه ای که حتی با مسواک زدن نیز نمی توان کاملا اثرات انها را از بین برد.از این جهت تکنیک هایی همچون جرم گیری دندان و یا بلیچینگ دندان در علم دندانپزشکی به وجود امده اند تا به کمک این روش ها مشکلات مربوط به تغییر رنگ دندان برطرف شود.

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان یک روش غیر تهاجمی است که به منظور سفید کردن دندان ها انجام می شود و نتایج قابل توجهی را در این راستا به همراه دارد. در این روش که هم در مطب دندانپزشکی قابل انجام است و هم به صورت خانگی میتوان آن را به کار برد، از مواد مخصوصی استفاده می شود که مواد به کار برده در دندانپزشکی ها با موادی که برای سفید کردن دندان در خانه به کار می روند متفاوت هستند اما به هر صورت هر دوی این روش ها در سفیدی دندان تاثیر دارند. لازم به ذکر است که با انجام شدن بلیچینگ دندان می توان رنگ دندان ها را به میزان دو الی سه درجه روشن تر کرد.

بلیچینگ روشی دائمی و یا موقتی؟

عده زیادی از افراد نمی دانند که بلیچینگ روشی دائمی است و یا موقتی. در این زمینه باید شما را با این پاسخ اگاه سازیم که بلیچینگ روشی دائمی برای ترمیم دندان نیست بلکه ماندگاری آن موقت است به عنوان یک روش موقتی به حساب می آید؛ هر چه قدر افراد مراقبت های بعد از بلیچینگ را به میزان بیشتری رعایت کنند، ماندگاری بلیچینگ آنها نیز افزایش می یابد. با این وجود میزان مانگاری بلیچینگ در همه افراد یکسان نیست اما در کل هیچ کسی نمیتواند با یک بار انجام دادن بلیچینگ از نتیجه آن تا پایان عمر بهره ببرد.

طول عمر بلیچینگ دندان چه قدر است؟

در خصوص طول عمر بلیچینگ و میزان ماندگاری آن باید بگوییم که این روش به میزان 6 ماه الی 2 سال ماندگاری دارد؛ افرادی که مراقبت های بعد از بلیچینگ را به درستی رعایت نکنند به حداقل مدت ماندگاری این روش یعنی 6 ماه نزدیک تر می شوند و یا حتی ممکن است که پیش از 6 ماه رنگ دندان های آنها به حالت قبل باز گردد. اما کسانی که این مراقبت ها را رعایت نمایند، به مدت ماندگاری 2 سال نزدیک تر می شوند و می توانند بیش از این مدت نیز از نتیجه سفید کردن دندان ها استفاده کنند.

مسائل موثر در افزایش طول عمر بلیچینگ دندان:

اگر بعد از بلیچینگ دندان مراقبت هایی به شرح زیر رعایت شوند، طول عمر بلیچینگ دندان افزایش پیدا می کند:
  • کاهش میزان مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی
  • پرهیز از مصرف خوراکی ها و نوشیدنی هایی که دارای رنگ مصنوعی هستند مانند: پفک، نوشابه، آبمیوه، ژلاتین و …
  • پرهیز از مصرف دخانیات و استعمال سیگار
  • رعایت بهداشت دهان و دندان و شست و شوی مرتب دندان ها با مسواک
  • شستن دندان ها پس از هر مرتبه استفاده از مواد غذایی رنگی
  • و…
رعایت کردن این مسائل جزئی و پیش پا افتاده به میزان بسیار زیادی در طول عمر بلیچینگ تاثیر دارند که اصلا نباید از رعایت کردن آنها غافل شوید. با رعایت کردن این موارد نه تنها میتوانید سفیدی دندان های خود را برای مدت بیشتری حفظ کنید، بلکه قادرید تا از سایر اعضای بدن خود نیز محافظت نمایید.

کلام پایانی:

طول عمر بلیچینگ دندان مطلب مهمی بود که در دندانپزشکی ایمپلنت دندان آن را با هم بررسی کردیم.اگر به دنبال افزایش زیبایی چهره و یا دندان های خود هستید، حتما از این روش استفاده کنید و به زیبایی خود بیفزایید. لازم به ذکر است که مجموعه ایمپلنت دندان در تهران، علاوه بر بلیچینگ، روش های درمانی و زیبایی دیگری را نیز برای هموطنان عزیز انجام میدهد که از جمله خدمات درمانی آن میتوان به: ایمپلنت، لمینت، جراحی لثه با لیزر، جرم گیری و … اشاره داشت.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه