عوارض ایمپلنت لیزری

ایمپلنت لیزری چگونه است؟ عوارض ایمپلنت لیزری چیست؟ آیا از ویژگی های ایمپلنت به روش لیزری مطلع هستید؟ در مرکز ایمپلنت دندان همراهی خود را با ما ادامه دهید تا این موضوع را زوایای مختلف بررسی کنیم.برای ترمیم دندان ها با روش ایمپلنت از روش های مختلفی برای جراحی استفاده می شود که این روش ها عبارتند از: جراحی معمولی ایمپلنت و ایمپلنت با لیزر.ایمپلنت با لیزر یک روش جدید است که با روش معمولی تفاوت های زیادی دارد و از مزایایی برخوردار است که باعث جلب توجه پزشکان به سوی این روش شده است. اما لازم به ذکر است که در کنار تمامی مزیت های آن، ایمپلنت لیزری خالی از عوارض نیست و به همین دلیل میخواهیم عوارض ایمپلنت لیزری را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

عوارض ایمپلنت لیزری چیست؟

شاید با خود فکر کنید که عوارض ایمپلنت لیزری بسیار زیاد هستند، اما خوشبختانه این روش عوارض خیلی زیادی به همراه ندارد بلکه تنها عارضه آن را می توان احتمال آسیب دیدن چشم در نظر گرفت که البته این موضوع نیز به مهارت و دقت پزشک بستگی دارد. چنانچه پزشک در کار خود مهارت کافی داشته باشد و از تجهیزات ایمنی برای چشم بیمار استفاده کند، هیچ مشکلی برای چشم ایجاد نمی شود و آسیبی به آنها راه پیدا نمی کند. در نتیجه با این وجود عوارض ایمپلنت لیزری از بین می رود و ایمپلنت به خوبی بدون هیچ خطری انجام می شود.

چرا ایمپلنت لیزری برای چشم خطرناک است؟

دستگاه لیزر که برای ترمیم دندان ها با روش ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرد از اشعه لیزر برای جراحی دندان بهره می برد که این اشعه برای چشم بسیار مضر است و در صورتی که به چشم برخورد کند، امکان کور شدن و یا آسیب دیدن چشم را به وجود می آورد.

مزایای ایمپلنت لیزری:

با در نظر گرفتن عوارض ایمپلنت لیزری که یک موضوع قابل حل است، باید مزایای ایمپلنت به روش لیزری را نیز در نظر بگیرید که مزایای آن از قبیل زیر هستند:

کاهش جراحت های ایجاد شده در لثه:

ایمپلنت با لیزر به نحوی است که در آن پزشک فقط بخش هایی که باید ایمپلنت در آن نصب شود را با لیزر می گشاید تا جای پایه را فراهم سازد. بدین شکل تمامی قسمت های لثه شکافته نمی شود و نیازی به برش دادن کل لثه نیست و میزان جراحت ها کاهش پیدا می کند.

عدم نیاز به بخیه زدن لثه:

از آنجایی که در این روش نیازی به برش دادن تمامی بخش های لثه نیست و فقط قسمت دقیق کاشت پایه ایمپلنت گشوده می شود، نیازی به بخیه زدن لثه نیز نخواهد بود که با این وجود بیمار از شرایط بهتری برخوردار خواهد شد.

کاهش درد و خونریزی:

مسلما با کاهش یافتن جراحت لثه میزان درد و خونریزی فرد نیز کاهش می یابد و فشار جسمی کمتری به بیمار وارد می شود. به همین دلیل ایمپلنت لیزری را برای کسانی که مشکلات و بیماری های مختلف قلبی، دیابت و یا انعقاد خون دارند روش مناسبی در نظر می گیرند.

کاهش مدت زمان جراحی ایمپلنت:

استفاده از لیزر باعث می شود که مدت زمان جراحی ایمپلنت کاهش پیدا کند و در زمان کوتاه تری امکان ترمیم دندان وجود داشته باشد. هر چه زمان مورد نیاز کاسته شود نیز شرایط ایده آل تر خواهد بود.

کاهش مراقبت های بعد از جراحی:

با کاهش یافتن جراحت ها، عدم نیاز به بخیه زدن لثه و کاهش درد و خونریزی در فرد، مراقبت هایی که باید بعد از ایمپلنت انجام شوند، کاهش پیدا می کنند و دوره نقاهت بیمار کوتاه تر خواهد شد. در نتیجه بیمار میتواند در مدت زمان کوتاه تری سلامتی خود را به دست آورد و به امور روزمره خود رسیدگی کند.

سخن پایانی:

بر اساس مطالب مطرح شده در مرکز ایمپلنت دندان که در خصوص  عوارض ایمپلنت لیزری بود، می توان به این نتیجه دست یافت که عوارض این روش در مقایسه با مزایای آن بسیار ناچیز هستند و از قابلیت ها و ویژگی های مثبت این روش نمی کاهند. زیرا در هر روش درمانی و یا زیبایی دیگری که برای بدن انسان به کار می رود هم اگر دقت و تجربه پزشک کم باشد، عوارضی به وجود خواهد بود. از این رو میتوان دریافت که ایمپلنت لیزری در واقع یک روش فاقد عوارض است.    
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه