لمینت دندان چند سال دوام دارد؟

آیا با روش لمینت دندان آشنایی دارید؟ آیا می دانید لمینت دندان چند سال دوام دارد؟همان طور که میدانید روش هایی که برای ترمیم دندان به کار می روند انواع مختلفی دارند که این روش ها عبارتند از: لمینت، کامپوزیت، ایمپلنت و دندان مصنوعی.لمینت یکی از روش های نسبتا جدید ترمیم دندان است که در این روش ماده ای خمیری شکل بر روی دندان قرار داده می شود و با استفاده از یک نور آبی رنگ که مخصوص امور دندانپزشکی است بر روی دندان محکم می گردد.

لمینت دندان چند سال دوام دارد؟

لمینت دندان از جمله روش هایی برای ترمیم دندان محسوب می شود که از ماندگاری و طول عمر بسیار زیادی برخوردار است و به مدت 10 الی 20 سال می توان از آن بدون نیاز به ترمیم استفاده کرد. اما روش های دیگر ترمیم دندان از این میزان ماندگاری و دوام برخوردار نیستند و به همین دلیل این مساله در روش لمینت به میزان زیادی مورد توجه قرار گرفته است. البته لازم به ذکر است که ایمپلنت دندان تنها روشی است که از ماندگاری بیشتری در مقایسه با لمینت برخوردار خواهد بود.

لمینت دندان چند سال دوام دارد؟

راهکارهایی برای افزایش دوام و ماندگاری لمینت:

کسانی که از لمینت برای ترمیم دندان های خود استفاده می کنند، به کمک راهکارهایی می توانند طول عمر و دوام لمینت را به میزان بیشتری نیز افزایش دهند. این راهکارها از قبیل زیر در نظر گرفته می شوند:

رعایت کردن بهداشت دهان و دندان:

رعایت بهداشت دهان و دندان از جمله اموری است که در هر شرایطی باید به آن توجه داشت. در نتیجه کسانی که دندان های طبیعی خود را دارند و یا از روش های مختلف ترمیم دندان استفاده کرده اند باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند تا از آسیب رسیدن به لمینت جلوگیری شود و طول عمر لمینت افزایش پیدا کند.

کاهش میزان استفاده از مواد غذایی رنگی:

روکش های لمینتی دندان به صورت کلی در برابر رنگ پذیری بسیار مقاوم هستند اما با این وجود برای اینکه از سرعت رنگ گرفتن این روکش ها کم کرد و برای مدت زمان بیشتری از سفیدی و زیبایی آنها بهره برد، لازم است تا از مصرف مواد غذایی رنگی پرهیز کرد و میزان مصرف این مواد غذایی را کاهش داد. به عنوان مثال: نوشابه ها از جمله خوراکی هایی هستند که باعث رنگ پذیری لمینت می شوند.

پرهیز از مصرف سیگار:

کسانی که از لمینت برای ترمیم دندان استفاده می کنند باید از مصرف سیگار بپرهیزند زیرا سیگار و دخانیات نه تنها به دندان های طبیعی آسیب وارد می کنند بلکه باعث آسیب دیدن روکش های دندانی نظیر: لمینت نیز می شوند و زیبایی و طول عمر انها را کاهش می دهند.

عدم مصرف غذاها و خوراکی های سفت:

کسانی که روکش های دندانی به کار می برند باید تا جای ممکن از مصرف غذاها و خوراکی های سفت بپرهیزند و مواد غذایی و خوراکی ها را با دندان نشکانند. به عنوان مثال: شکستن بادام، پسته و فندق با دندان لمینت شده میتواند باعث آسیب دیدن روکش لمینتی شود و نیاز به تعویض آن را ایجاد کند.

مراجعه به پزشک هر شش ماه یکبار برای چکاپ وضعیت دندان ها:

تمامی افرادی که از روکش های لمینتی استفاده می کنند برای افزایش دوام این روکش ها باید هر شش ماه یکبار به پزشک مراجعه کنند تا وضعیت دندان ها و روکش های لمینتی تحت بررسی قرار بگیرند و در صورت بروز مشکل توسط پزشک درمان شوند. انجام این کار نیز به شما کمک می کند تا طول عمر دندان های خود را افزایش دهید.

پرهیز از عادات ناصحیح و مخرب:

بسیاری از افراد عادات ناسالم و غیر مناسبی مانند: دندان قروچه دارند که این عادات به سلامتی دندان های انها آسیب وارد می کند خصوصا اگر این اشخاص دندان های خود را لمینت و یا روکش کرده باشند انجام این عادات بیشتر به سلامتی دندان های آنها اسیب وارد می کند و وضعیت لمینت را به خطر می اندازد.

بخش پایانی:

حال که دریافتید لمینت دندان چند سال دوام دارد و از میزان ماندگاری آن مطلع شدید، در صورتی که از این روش برای ترمیم دندان استفاده کردید این موارد را رعایت کنید تا بتوانید میزان دوام آن را افزایش دهید و به این شکل از هزینه های خود بکاهید.    
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه