مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان

آیا می دانید بلیچینگ دندان چگونه است؟ آیا با مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان آشنایی دارید؟ فرض کنید که در حین لبخند زدن اطرافیان خود شاهد دندان های زرد و بسیار نازیبای آنها باشید. در چنین شرایطی چه حسی به شما دست خواهد داد؟زیبایی دندان ها موضوع بسیار مهمی است که تمامی افراد برای افزایش زیبایی چهره خود باید به آن اهمیت دهند. زیرا دندان ها تاثیر زیادی را در زیبایی چهره به عهده دارند خصوصا در حین خندیدن و یا لبخند زدن.در علم دندانپزشکی  راهکارهایی به این منظور ایجاد شده اند که بلیچینگ دندان یکی از انواع انها است و به کمک این روش می توان دندان ها را سفید تر و طرح لبخند را زیباتر کرد که با این وجود به اعتماد به نفس افراد نیز افزوده می شود.

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ از روش هایی است که به منظور سفید کردن دندان ها و افزایش زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. بلیچینگ دارای دو نوع مختلف است؛  یکی از آنها در مطب پزشک با استفاده از مواد مخصوص انجام می شود و روش دیگر در منزل و توسط خود افراد انجام می گردد. بلیچینگ یک روش کاملا غیر تهاجمی است و برای افراد زخم، خونریزی، جراحت و درد به همراه ندارد.

مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان:

تمامی کسانی که بلیچینگ دندان در خانه و یا مطب انجام می دهند، باید مراقبتهای بعد از آن را رعایت کنند؛ در غیر این صورت نتیجه خوبی دریافت نمی شود و هزینه ها به هدر می رود. برخی از مراقبت های مورد نیاز در این زمینه از قبیل زیر خواهند بود:

استفاده از خمیر دندان ضد حساسیت:

کسانی که بلیچینگ دندان انجام می دهند، بهتر است تا چند روز پس از انجام این کار از خمیر دندان ضد حساسیت استفاده کنند؛ رعایت این موضوع برای کسانی که دندان های حساسی دارند مورد الزامی تری خواهد بود.

پرهیز از مصرف مواد غذایی رنگی:

استفاده از مواد غذایی و خورکی های رنگی به میزان زیاد در هر شرایطی مناسب نخواهد بود و نه تنها بعد از بلیچینگ بلکه بعد استفاده از انواع روکش های دندان مانند: ایمپلنت و لمینت نیز توصیه نمی شود؛ زیرا این مواد میتوانند به سرعت بر روی رنگ دندان ها تاثیر بگذارند و باعث تغییر رنگ آنها شوند. در نتیجه کسانی که تازه بلیچینگ انجام داده اند باید برای افزایش ماندگاری بلیچینگ این مواد غذایی را مصرف نکنند؛  یا پس از مصرف انها به سرعت دهان خود را بشویند.

مراجعه به دندانپزشک برای بررسی وضعیت دندان ها:

پس از بلیچینگ کردن دندان ها در خانه و یا مطب لازم است تا به فاصله یک هفته از انجام این کار به پزشک مراجعه کنید تا تحت بررسی پزشک قرار بگیرید.

پرهیز از استعمال سیگار و دخانیات:

مصرف سیگار و دخانیات در هر شرایطی مضر و نامناسب است و علاوه بر آنکه به دندان های طبیعی آسیب وارد می کند برای دندان های مصنوعی و روکش دندان نیز مضر است و زیبایی آنها را بر هم میزند. چناچه بعد از بلیچینگ کردن دندان ها از سیگار و دخانیات استفاده شود، نتیجه مناسبی از این روش دریافت نخواهد شد. یا در صورت دستیبابی به نتیجه از میزان ماندگاری بلیچینگ کاسته می شود.

مصرف چای و قهوه به میزان اندک:

چای و قهوه در زرد شدن دندانها تاثیر گذارند و پس از بلیچینگ باید مصرف انها را کمتر کرد؛ به این شکل میتوان به نتیجه دلخواه دست یافت.   تمامی کسانی که بلیچینگ انجام می دهند با رعایت مراقبت های بعد از بلیچینگ می توانند به زیبایی صورت خود بیفزایند و از سفیدی دندانهایشان لذت ببرند. با وجود مراقبت های بعد از بلیچینگ، میتوان به این نتیجه دست یافت که بلیچینگ دندان برای هر کسی مناسب واقع نمی شود؛ در نتیجه بهتر است تا این روش توسط کسانی  مورد استفاده قرار گیرد که:
  • رژیم غذایی خود را رعایت می کنند
  • به زیبایی دندان ها اهمیت می دهند
  • و سلامتی برایشان مساله بسیار مهمی تلقی می شود

سخن پایانی:

مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان را بررسی کردیم تا به اطلاعات شما هموطنان عزیزمان در این زمینه بیفزاییم. چنانچه به دنبال یک دندانپزشکی معتبر و مناسب برای بلیچینگ هستید، مجموعه ایمپلنت دندان را پیشنهاد می کنیم. در دندانپزشکی ایمپلنت دندان می توانید از روش های مختلف ترمیم دندان، سفیدی دندان، انواع روکش ها و … استفاده کنید و از نتایج موفقیت آمیز انها لذت ببرید.    
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه