مینی ایمپلنت چیست؟

همانطور که می دانید، امروزه طب دندان پزشکی به شدت پیشرفت کرده است و روش های متنوعی برای جایگزین کردن دندان های اصلی وجود دارد. یکی از محبوب ترین روش ها برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته، ایمپلنت دندان می باشد. اما در بسیاری از مواقع ممکن است ایمپلنت دندان برای فرد مناسب نباشد و پزشک مینی ایمپلنت را برای شخص در نظر بگیرد. مینی ایمپلنت ها دارای پیچ های کوچک تری بوده و می توانند با قیمت مناسب تهیه شوند.(مینی ایمپلنت چیست؟) بسیاری از افراد ممکن است با خود بپرسند منظور از مینی ایمپلنت چیست؟ برای دریافت پاسخ چنین سوالاتی به شما پیشنهاد می دهیم تا انتهای مقاله با ما همراه بمانید و مطالب ذکر شده را مورد بررسی و مطالعه تان قرار دهید.

منظور از مینی ایمپلنت چیست؟

مینی ایمپلنت یکی از روش های جایگزین کردن دندان های از دست رفته است، برای انجام مینی ایمپلنت معمولا از پیج هایی با قطر کم استفاده می شود. این پیچ ها از استخوان فک بیرون می زنند و آماده جایگزاری کردن دندان های مصنوعی می شوند. اگر بخواهیم تفاوت اصلی مینی ایمپلنت و ایمپلنت استاندارد را بیان کنیم، باید بگوییم مینی ایمپلنت ها اندازه ای کوچک تر داشته و عملکرد آن با ایمپلنت استاندارد متفاوت است.

بررسی مزایا و ویژگی های مینی ایمپلنت ها

همانطور که تاکنون متوجه شده اید، مینی ایمپلنت ها یکی از کاربردی ترین روش های جایگذاری دندان های مصنوعی می باشند. از مهم ترین ویژگی های مینی ایمپلنت می توان به موارد زیر اشاره نمود: ۱: استفاده برای بیمارانی که استخوان فک شان از دست رفته ۲: عدم نیاز به جراحی طولانی برای کاشت دندان ۳: هزینه مقرون به صرفه ۴: استفاده در نقاط متنوع دهان ۵: مناسب برای پروتز های مصنوعی ۶: امکان جویدن هرچه راحت تر غذا توسط بیمار ۷: شستشو و تمیز کردن آسان دندان ۸: صحبت کردن آسان بیمار ۹: عدم نیاز به مواد چسبنده ۱۰: عدم ایجاد درد و ناراحتی در دهان

روش های مراقبت از مینی ایمپلنت ها

برای این که بتوانید مینی ایمپلنت خود را به صورت مداوم استفاده نمایید، می بایست از ان به درستی نگهداری و مراقبت کنید تا مشکلی برای آن به وجود نیاید. دقت داشته باشید از مینی ایمپلنت ها می بایست همچون دندان های اصلی تان مواظبت کنید تا بتوانید چندین سال آن ها را مورد استفاده قرار داده و لبخندی زیباتر داشته باشید. بعضی از مهم ترین نکات برای نگهداری از مینی ایمپلنت ها عبارت اند از:
  • مسواک زدن روزانه

برای این که بتوانید از مینی ایمپلنت ها به خوبی مراقبت کنید، می بایست به طور روزانه آن ها را مسواک بزنید. مسواک زدن از آسیب به مینی ایمپلنت و دندان های اصلی تان تا حد بسیار زیادی جلوگیری می کند که دانستن این موضوع خالی از لطف نخواهد بود.
  • استفاده از نخ دندان

پس از این که دندان های خود را مسواک زدید، پیشنهاد می شود با دقت نخ دندان بکشید تا الودگی های باقی مانده در مابین دندان هایتان به خوبی رفع شود. پیشنهاد می شود تا از نخ دندان ها در سه نوبت صبح، ظهر و عصر استفاده شود تا بتوانید بازدهی مناسبی را از آن دریافت کنید. اگر می خواهید با دیگر روش های مراقبت از مینی ایمپلنت ها آشنا شوید، به شما پیشنهاد می دهیم تا انتهای مقاله با ما همراه بمانید و مطالب ذکر شده را مورد بررسی تان قرار دهید.
  • استفاده از دهانشویه ها

اقدام دیگری که می توانید به انجام آن بپردازید، استفاده از دهانشویه ها است‌. دهانشویه می تواند دندان و دهان شما را پاکیزه کرده و عمر مینی ایمپلنت ها را به خوبی افزایش دهد. دقت داشته باشید از دهانشویه های معتبر استفاده کنید تا مشکلی برای دندان هایتان رخ ندهد

سخن پایانی

همانطور که تاکنون متوجه شده اید، مینی ایمپلنت ها همانند دندان های اصلی تان می باشند که نگهداری از آن ها امری ضروری تلقی می شود. به همین خاطر، در این قسمت از مقاله سعی نمودیم تا شما را به طور کامل و جامع با مینی ایمپلنت ها و نحوه مراقبت از آن ها آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات و ابهامات ذهن خود را برطرف کرده و در صورت لزوم به دندان پزشکی های معتبر برای انجام مینی ایمپلنت ها مراجعه کنید.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه