چگونه از دندان ایمپلنت نگهداری کنیم؟

در رابطه با ایمپلنت دندان چه می دانید؟ آیا قصد دارید که دندان های خود را ایمپلنت کنید؟آیا می خواهید بدانید که چگونه از دندان ایمپلنت نگهداری کنیم؟ ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید تا در این خصوص به شما توضیحاتی ارائه دهیم. بسیاری از افراد فکر می کنند که پس از ترمیم کردن دندان های خود با روش های مختلف دیگر نیازی به مراقبت از دندان ها نیست و هیچ اموری برای مراقبت از دندان های جایگزین شده خود نباید انجام دهند. در حالی که دندان های ترمیم شده نیز مانند دندان های طبیعی به مراقبت نیاز دارند تا طول عمر آنها افزایش پیدا کند. ایمپلنت دندان نیز مانند هر روش دیگری که برای ترمیم دندان استفاده می شود، به مراقبت و نگهداری نیاز دارد.

ایمپلنت دندان چگونه است؟

ایمپلنت دندان از راه های جدید برای ترمیم کردن دندان های آسیب دیده است و آن را جایگزین دندان طبیعی می کنند به گونه ای که ایمپلنت به شکل ثابت به جای دندان طبیعی قرار داده می شود. ایمپلنت ها متشکل از پایه ساخته شده از تیتانیوم هستند که جایگزین ریشه دندان می شوند و پس از آن روکش ایمپلنت به واسطه اباتمنت بر روی دندان قرار داده می شود.

چگونه از دندان ایمپلنت نگهداری کنیم؟

برای مراقبت کردن از ایمپلنت دندان لازم است تا تمامی افرادی که از این روش استفاده می کنند، اموری به شرح زیر را انجام دهند: رعایت بهداشت دهان و دندان ایمپلنت شده: ایمپلنت دندان مانند دندان های طبیعی نیازمند رعایت بهداشت دندان و دهان است و زمانی که این روش برای ترمیم دندان به کار برده می شود، باید مرتبا از مسواک، دهان شویه و نخ دندان استفاده کرد. با رعایت بهداشت دهان و دندان به این شکل می توان از ایجاد بوی بد در دهان، آسیب دیدن ایمپلنت، آسیب دیدن لثه و … جلوگیری کرد.

رعایت رژیم غذایی مناسب:

به کار بردن ایمپلنت برای ترمیم دندان نیازمند این است که افراد رعایت رژیم غذایی مناسبی را نیز رعایت کنند. در این رژیم غذایی لازم است تا افراد از خوردن و یا نوشیدن مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی مانند: نوشابه، آبمیوه های صنعتی و … بپرهیزند تا باعث تغییر رنگ روکش ایمپلنت و نا زیبا شدن آن نشوند. علاوه بر آن در این رژیم غذایی باید از خوردن غذاهای بسیار سخت نیز پرهیز کرد تا از آسیب دیدن ایمپلنت جلوگیری شود.

پرهیز از استعمال سیگار و دخانیات:

در خصوص اینکه چگونه از دندان ایمپلنت نگهداری کنیم، باید به پرهیز از استعمال سیگار و یا هر گونه دخانیات نیز اشاره کرد. استعمال سیگار و دخانیات باعث تغییر رنگ ایمپلنت دندان می شود و زیبایی آن را کاهش می دهد. علاوه بر آن استعمال دخانیات باعث می شود تا طول عمر و میزان دوام و ماندگاری ایمپلنت کاهش پیدا کند و یا به صورت موفقیت آمیز برای فرد  قابل استفاده نباشد. به همین دلیل پزشکان معمولا توصیه می کنند که افراد سیگاری از روش ایمپلنت برای ترمیم دندان استفاده نکنند. پرهیز از شکستن خوراکی های سخت با دندان ایمپلنت شده: از دیگر مراقبت هایی که باید در خصوص ایمپلنت رعایت شود، پرهیز از شکستن خوراکی های سخت مانند: بادام، گردو، فندق و … با دندان است؛ زیرا انجام این کار می تواند باعث آسیب دیدن روکش ایمپلنت، لق شدن آن، لب پر شدن ایمپلنت و مشکلات دیگری شود.

مراجعه به پریودنتیست در فواصل مشخص:

کسانی که از ایمپلنت برای ترمیم دندان های خود استفاده می کنند، بهتر است که در فواصل زمانی مشخص مثلا هر شش ماه یک بار به پریودنتیست معالج خود مراجعه کنند و تحت بررسی پریودنتیست قرار بگیرند. انجام این بررسی ها می تواند در طول عمر ایمپلنت بسیار مفید باشد و از بروز مشکلات جدی جلوگیری به عمل آورد.

سخن پایانی:

کلینیک ( ایمپلنت دندان ) از بهترین کلینیک هایی است که در شهر تهران برای ترمیم دندان های خود به روش ایمپلنت می توانید به آن مراجعه کنید. با وجود مطالب مطرح شده در این بخش سعی کنید که تمامی نکات مورد نیاز برای مراقبت  از ایمپلنت دندان را رعایت کنید و طول عمر ایمپلنت دندانی خود را افزایش دهید تا همیشه بتوانید از زیبایی آن بهره ببرید. این نکته را نیز فراموش نکنید که رعایت این مراقبت ها نه تنها برای ایمپلنت مورد نیاز است بلکه از لثه و فک شما نیز به کمک آنها مراقبت می شود.      
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه