ایمپلنت دندان و سیگار

چه رابطه ای بین ایمپلنت دندان و سیگار وجود دارد؟ آیا افراد سیگاری می توانند از روش ایمپلنت برای ترمیم دندان های خود استفاده کنند؟ آیا ایمپلنت دندان و سیگار سازگار هستند؟ برای اینکه پاسخ این پرسش ها را دریابید با ما در کلینیک ( ایمپلنت دندان ) تا پایان این مطلب همراه باشید. در میان روش های جدیدی که برای ترمیم کردن دندان های از دست رفته و یا دندان های آسیب دیده استفاده می شوند، ایمپلنت از محبوبیت بیشتری برخوردار است و به وفور در جامعه توسط افراد از این روش استفاده می شود. اما همان طور که می دانید اشخاصی که به استعمال دخانیات می پردازند نیز به ترمیم دندان ها نیاز پیدا می کنند و بسیاری از این افراد قصد دارند که دندان های خود را با ایمپلنت ترمیم کنند. به همین دلیل می خواهیم به بررسی این مساله بپردازیم که ایمپلنت برای سیگاری ها مناسب است و یا خیر.

ایمپلنت دندان و سیگار:

ترمیم کردن دندان ها با روش ایمپلنت برای کسانی که سیگار مصرف می کنند و یا به استعمال سایر دخانیات می پردازند از سوی پزشکان توصیه نمی شود. بلکه پزشکان معمولا به بیمارانی که به استعمال دخانیات نمی پردازند این روش را برای ترمیم دندان تجویز می کنند. اما این مساله بدین معنا نیست که سیگاری ها اصلا نمی توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند بلکه منظور این است که استفاده از ایمپلنت برای این دسته از افراد با نتایج ترمیم دندان افرادی که به استعمال سیگار نمی پردازند یکسان نیست و تفاوت هایی بین انها وجود دارد.

آثار سیگار بر ایمپلنت دندان:

همان طور که می دانید سیگار به صورت کلی برای دندان ها و لثه مضر است و باعث آسیب دیدن دندان و لثه می شود. استعمال سیگار و یا هر گونه دخانیات دیگر توسط افرادی که دندان های خود را ایمپلنت کرده اند، دارای آثار مخربی به شرح زیر بر روی ایمپلنت است:

کاهش طول عمر ایمپلنت دندانی:

از مهم ترین آثار مخرب سیگار بر روی ایمپلنت باید به کاهش طول عمر ایمپلنت اشاره کرد. افرادی که به استعمال سیگار می پردازند و از ایمپلنت استفاده کرده اند، به میزان زیادی طول عمر ایمپلنت را کاهش می دهند و تمامی هزینه ای که برای کاشت ایمپلنت مصرف کنند را به هدر می دهند. این مساله در واقع اصلی ترین عاملی است که باعث می شود تا پزشکان استفاده از ایمپلنت را برای سیگاری ها تجویز نکنند.

عاملی برای زرد شدن و تغییر رنگ ایمپلنت دندان:

سیگار و دخانیات همان طور که باعث زرد شدن و تغییر رنگ دندان های طبیعی می شوند، عاملی برای زرد شدن یا تغییر رنگ ایمپلنت دندانی نیز محسوب می شوند. به همین دلیل کسانی که از ایمپلنت استفاده می کنند باید مراقبت های مورد نیاز بعد از ایمپلنت را انجام دهند تا رنگ آن تغییر پیدا نکند و زیبایی خود را از دست ندهد که یکی از این مراقبت ها پرهیز از استعمال سیگار است.

آسیب رساندن به لثه ها و استخوان های اطراف ایمپلنت:

کسانی که ایمپلنت دندان استفاده کرده اند و سیگار می کشند، پس از گذشت مدت زمانی با بیماری های مربوط به لثه مواجه می شوند و یا استخوان های اطراف ایمپلنت دندانی آنها تحلیل می رود. با بروز این اتفاق ایمپلنت نیز استحکام خود را از دست می دهد و ممکن است که لق شود.

امکان بروز عفونت در دهان:

ایمپلنت دندان همانند دندان های طبیعی به مراقبت نیاز دارد و باید بهداشت دهان و دندان پس از استفاده از این روش به خوبی رعایت شود. یکی از مهم ترین مراقبت ها نیز پرهیز از استعمال سیگار است. با استعمال دخانیات امکان بروز عفونت در ایمپلنت ها افزایش پیدا می کند؛ خصوصا در مواقعی که شخص قبل و بعد از طی شدن مراحل جراحی ایمپلنت استعمال سیگار را ترک نکرده باشد. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند که افراد سیگاری در صورتی که قصد استفاده از ایمپلنت را دارند باید حداقل دو هفته قبل از ایمپلنت و دو هفته بعد از آن از استعمال هر گونه دخانیات پرهیز کنند. جلوگیری از قطع شدن خونریزی لثه در زمان کاشت ایمپلنت: از دیگر روابط موجود میان ایمپلنت دندان و سیگار باید به جلوگیری از قطع شدن خونریزی لثه در طول مراحل جراحی لثه برای کاشت ایمپلنت اشاره کرد. استعمال سیگار باعث می شود که سرعت قطع شدن خونریزی در لثه و یا سایر بخش های بدن که دارای جراحت است کاهش پیدا کند و خونریزی دیر تر بند بیاید. به همین دلیل زمانی که پزشک می خواهد مراحل نصب ایمپلنت در لثه فرد سیگاری را انجام دهد، ممکن است که با این مسائل رو به رو شود که این موضوع برای شخص نیز خطرناک است و امکان ایجاد عفونت را افزایش می دهد.

کاهش سرعت بهبود یافتن زخم ها:

ایمپلنت دندان از بهبود یافتن زخم هایی که برای جراحی ایمپلنت در لثه ایجاد شده اند نیز جلوگیری می کند و روند بهبودی افراد را پس از جراحی ایمپلنت کاهش می دهد که این مساله به خودی خود می تواند باعث بروز عفونت در دهان شود.  
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه