تفاوت بلیچینگ و جرم‌گیری دندان چیست؟

تفاوت بلیچینگ و جرم‌گیری دندان چیست؟  آیا فکر می کنید که بلیچینگ و جرم گیری دندان هر دو یکسان هستند؟ اگر چنین می پندارید، با ما در مرکز ایمپلنت دندان همراه باشید تا تفاوت های این دو روش را با هم برشماریم.جرم گرفتن دندان و یا زرد شدن آنها مساله ای است که برای تمامی افراد به وجود می آید. حتی کسانی که به خوبی بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنند نیز نمیتوانند از این موضوع بگریزند.از این جهت در علم دندانپزشکی برای برطرف کردن این مشکل روش های جدیدی به وجود آمده اند که عبارتند از: بلیچینگ دندان و جرم گیری دندان.بسیاری از افراد می پندارند که هر دوی این روش ها یکسان هستند و از تفاوت های موجود در میان آنها اگاهی ندارند.

تفاوت بلیچینگ و جرم‌گیری دندان چیست؟

بلیچینگ و جرم گیری دندان هر دو به یک منظور به کار می روند که آن هم سفید کردن دندان ها و از بین بردن رنگ زرد دندان است؛ اما با این وجود تفاوت هایی نیز در بین دو روش ذکر شده وجود دارند که از قبیل زیر هستند:

تفاوت اول:

روش انجام دادن بلیچینگ و جرم گیری متفاوت است زیرا در روش جرم گیری پزشک با استفاده از تجهیزاتی که در اختیار دارد، جرم های ایجاد شده بر روی دندان را از روی دندان جدا می کند و پلاک ها را بر می دارد. در حالی که در روش بلیچینگ به جای انجام شدن این امور تنها یک نوع ماده مخصوص بر روی دندان قرار داده می شود.

تفاوت دوم:

سفید کردن دندان ها در روش بلیچینگ به شکل عمقی انجام می شود و ماده به کار رفته در این روش به عمق دندان نفوذ می کند و از درون به سفید کردن دندان ها می پردازد؛ درحالی که در روش جرم گیری زردی دندان ها تنها از بخش بیرونی دندان زدوده می شوند و به داخل دندان راه پیدا نمی کنند.

تفاوت سوم:

جرم گیری باعث ایجاد تغییر رنگ در دندان های طبیعی نمی شود و رنگ انها را تغییر نمی دهد بلکه فقط جرم های تشکیل شده بر روی آن از بین می برد. در حالی که در روش بلیچینگ رنگ عادی دندان طبیعی نیز قابل تغییر است.

تفاوت چهارم:

جرم گیری دندان در مقایسه با بلیچینگ برای کسانی مناسب تر است که دندان های آنها به میزان زیادی جرم و پلاک گرفته باشد. زیرا با این روش میتوان تمامی جرم ها و پلاک ها را از بین برد و از روی دندان جدا کرد. اما در روش بلیچینگ هدف اصلی سفید شدن دندان ها است و نه از بین بردن جرم ها و پلاک ها.

تفاوت پنجم:

بلیچینگ می تواند به میزان 2 الی 3 درجه رنگ دندان طبیعی را روشن تر کند. در حالی که جرم گیری هیچ تغییری در رنگ اصلی دندان ایجاد نمی کند.

تفاوت ششم:

هزینه مورد نیاز برای استفاده از بلیچینگ و جرم گیری متفاوت است و بلیچینگ به عنوان روش پر هزینه تری شناخته می شود؛ زیرا بلیچینگ باید در چند نوبت انجام شود، در حالی که جرم گیری تنها به یک جلسه نیاز دارد.

تفاوت هفتم:

میزان ماندگاری و دوام بلیچینگ با جرم گیری دندان متفاوت است و این دو روش را می توان از نظر دوام و ماندگاری نیز با هم متفاوت دانست.

تفاوت هشتم:

تفاوت بعدی در میان بلیچینگ و جرم گیری در خصوص کاندیدای مناسب برای این روش ها هستند زیرا جرم گیری برای گروهی از افراد مناسب است و بلیچینگ برای گروهی دیگر. کسانی که قصد سفید کردن دندان های خود را داشته باشند در این زمینه میتوانند از پزشک مشورت بگیرند تا پزشک بهترین روش را برای انها معرفی کند.

کلام پایانی:

در ایمپلنت دندان بررسی کردیم که تفاوت بلیچینگ و جرم‌گیری دندان چیست؟ بر اساس مطالب ذکر شده استفاده از این روش ها را توصیه می کنیم تا با انجام دادن به سلامتی و زیبایی دندان های خود بیفزایید. فراموش نکنید که تمامی اعضای بدن از جمله دندان ها در تمامی مراحل زندگی به مراقبت و نگهداری صحیح نیازمند هستند که بلیچینگ و جرم گیری نیز از جمله روش هایی محسوب می شوند که در نگهداری صحیح از دندان تاثیر دارند. به عبارت دیگر رسیدگی به دندان را نباید تنها به مسواک زدن ختم کنید، بلکه باید این نوع از رسیدگی ها را نیز برای افزایش سلامتی دندان در کنار مسواک زدن انجام دهید.  
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه