جرم گیری پلاک دندان

آیا می دانید پلاک دندان چیست؟ آیا می دانید چگونه می توان جرم گیری پلاک دندان را انجام داد؟ با ما تا بخش پایانی همراهی کنید تا از این موضوع مطلع گردید.همان طور که می دانید رعایت بهداشت دهان و دندان امری ضروری است که همه افراد برای سلامتی دندان های خود باید از این روش استفاده کنند تا دندان های سلامتی داشته باشند.کسانی که به سلامتی دندان های خود اهمیت نمی دهند و بهداشت دهان را رعایت نمی کنند به پلاک دندان مبتلا می شوند. پلاک دندان در واقع به نوعی پوشش باکتریایی بر روی دندان ها گفته می شود که در اثر مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های مختلف بر روی دندان ها ایجاد می شود و بر روی دندان می چسبد.پلاک ها برای سلامتی دندان و لثه مضر هستند و باعث آسیب رساندن به آنها می گردند که اگر برای برطرف شدن انها اقدام نشود، به بیماری های دندان و لثه مبتلا خواهید شد.در صورتی که مراقبت ها و بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنید به جرم گیری پلاک دندان نیاز خواهید داشت که این روش در دندانپزشکی ها برای شما انجام می شود.

جرم گیری پلاک دندان چگونه است؟

در صورتی که بخواهید از روش های جرم گیری پلاک دندان در دندانپزشکی ها استفاده کنید، در این خصوص از ابزار های مخصوص پزشکی استفاده می شود تا به کمک این ابزار ها پلاک و جرم ایجاد شده بر روی دندان از بین بروند. توجه داشته باشید که برای انجام این کار باید از پزشکان متخصص، با دقت و کاربلد کمک بگیرید زیرا در صورتی که پزشک به این روش به میزان کافی واقف نباشد، ممکن است که باعث آسیب دیدن دندان ها شود.

آیا جرم گیری پلاک دندان به صورت مرتب باید انجام شود؟

جرم گیری دندان ها نباید به صورت مرتب انجام شوند بلکه باید در فواصل زمانی مناسب از این روش استفاده گردد زیرا در صورتی که به میزان بیش از حد از این روش استفاده کنید، به دندان ها آسیب وارد می شود و مینای دندان از بین می رود. پس حتما جرم گیری را در مواقعی که از سوی پزشک اعلام می گردد انجام دهید.

جرم گیری پلاک دندان در منزل:

جرم گیری کردن پلاک دندان را نه تنها در دندانپزشکی بلکه در منزل نیز می توان انجام داد. به این منظور انجام دادن اموری از قبیل زیر می تواند به از بین رفتن پلاک دندان در منزل کمک کند و سلامتی دندان های شما را افزایش دهد:

مسواک زدن دندان ها:

مسواک زدن متداول ترین و راحت ترین کاری است که به منظور جلوگیری از تشکیل جرم و پلاک بر روی دندان می توانید انجام دهید. به این منظور باید حداقل روزی یک مرتبه دندان های خود را مسواک کنید.

جرم گیری پلاک دندان

استفاده از نخ دندان:

تمیز کردن لا به لای دندان ها با نخ دندان به شما کمک می کند که از تشکیل پلاک بر روی دندان ها جلوگیری به عمل آید. با این وجود توصیه می کنیم که هر روز و یا چند روز در میان از نخ دندان استفاده کنید و لا به لای دندان های خود را تمیز نمایید.

استفاده از دهان شویه:

دهان شویه و یا فلوراید حاوی مواد ضد باکتریایی است که به کار بردن آن باعث تمیز شدن و ضد عفونی شدن دندان ها می شود و جرم و پلاک را از بین می برد. به همین دلیل باید استفاده از دهان شویه را در برنامه های بهداشت دهان و دندان خود قرار دهید. لازم به ذکر است که از دهان شویه نباید بیشتر از هفته ای دو مرتبه استفاده شود.

استفاده از میخک:

میخک یک دانه گیاهی است که خاصیت ضد عفونی کننده، ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده برای دندان، معده و سایر جوارح بدن به همراه دارد. به همین دلیل می توانید برای جلوگیری از تشکیل پلاک، سلامتی دندان ها و ضد عفونی کردن آنها از میخک استفاده کنید و سلامتی دندان های خود را افزایش دهید. برای استفاده از میخک کافی است تا یک دانه میخک را در دهان خود قرار دهید و آن را مانند آدامس بجوید.

بخش پایانی:

جرم گیری پلاک دندان با روش های پزشکی و خانگی را برای شما مطرح کردیم. در صورتی که قصد داشته باشید به جرم گیری دندان های خود بپردازید، امکان انجام این کار را در کلینیک ایمپلنت دندان خواهید داشت.  
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه