ایمپلنت دندان برای خلبانی

آیا ایمپلنت دندان برای خلبانی امکان پذیر است؟ آیا خلبان ها می توانند از روش ایمپلنت برای ترمیم دندان های خود استفاده کنند؟ برای دریافت پاسخ این پرسش ها کافی است تا پایان این مطلب همراه با ما باشید. حتما تا کنون شنیده اید که خلبانان برای اینکه بتوانند پرواز کنند و به عنوان خلبان به انجام وظیفه بپردازند باید از شرایط جسمی مختلفی برخوردار باشند و دندان های سالمی داشته باشند. علت این موضوع را اینگونه بیان کرده اند که با اوج گرفتن هواپیما و افزایش ارتفاع آن از سطح زمین، فشار هوا افزایش پیدا می کند و اکسیژن هوا نیز کاهش می یابد که این مسائل باعث می شود تا وضعیت جسمی خلبانان تحت تاثیر قرار بگیرد. به عنوان مثال: اگر خلبان دندان های پر کرده ای داشته باشد در ارتفاعات و در حین پرواز فشار به دندانهای او وارد می شود و ممکن است که دچار دندان درد گردد و یا اگر خلبان از مشکلات جسمی دیگری مانند: ناراحتی قلبی برخوردار باشد با افزایش یافتن ارتفاع هواپیما و کمبود اکسیژن وضعیت قلب تحت تاثیر قرار می گیرد و به آن فشار وارد می شود. سایر بخش های بدن نیز به همین ترتیب تحت تاثیر فشار هوا و ارتفاع ممکن است که واکنش هایی نشان دهند. بنابراین سلامت جسمی خلبان موضوع بسیار مهمی برای او است. حال با این وجود در کلینیک ( ایمپلنت دندان ) میخواهیم بررسی کنیم که ایمپلنت دندان برای خلبانی مناسب است و یا خیر.

انواع خلبان ها:

خلبان ها به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند که شرایط متفاوتی برای آنها وجود دارد. این دو دسته عبارتند از:

خلبان هواپیمای مسافربری:

خلبانان هواپیمای مسافربری همان طور که از نام آنها پیدا است فقط اجازه خلبانی کردن برای هواپیماهای مسافربری را دارند و نمی توانند هواپیماهای دیگری را هدایت کنند.

خلبان هواپیمای جنگی و یا شکاری:

خلبانان هواپیماهای جنگی و شکاری نیز مسئولیت هدایت هواپیماهای جنگی را دارند و هدایت این نوع هواپیماها شرایط پیچیده تری دارد.

ایمپلنت دندان برای خلبانی:

به صورت کلی ایمپلنت دندان برای همه افراد قابل استفاده است و هیچ گونه محدودیت سنی و جنسی ندارد و خوشبختانه خلبانان نیز می توانند از این روش برای ترمیم دندان های خود استفاده کنند بدون اینکه هیچ مشکلی برای آنها به وجود آید. اما لازم به ذکر است که استفاده از ایمپلنت دندان فقط برای خلبانانی که در هواپیماهای مسافربری فعالیت می کنند امکان پذیر است و خلبانانی که هواپیماهای شکاری را مدیریت می کنند نباید از ایمپلنت استفاده کنند.

چرا ایمپلنت دندان برای خلبانی مسافربری مجاز است؟

علت این موضوع که خلبان های مسافربری قادر به استفاده از ایمپلنت هستند و شرایط جسمی آنها از اهمیت کمتری برخوردار است، این است که در هواپیماهای مسافربری کپسول هایی وجود دارد که به کمک آن میزان فشار هوا و اکسیژن هوا قابل تنظیم است و خلبان می تواند در ارتفاع فشار هوا را همانند فشار سطح زمین تنظیم کند. به همین دلیل در هواپیماهای مسافربری خلبانان کمتر تحت فشار هستند و میتوانند از ایمپلنت دندان در صورت نیاز استفاده کنند. اما خلبانان هواپیمای شکاری باید حتما از سلامت کامل برخوردار باشند و نباید هیچ گونه دندان خرابی داشته باشند و یا از ایمپلنت دندان استفاده کنند زیرا هواپیماهای انها کوچکتر است و سرعت هواپیمایی که آنها هدایت می کنند بسیار بیشتر از هواپیماهای مسافربری است. علاوه بر آن این هواپیماها فاقد کپسول تنظیم فشار هوا هستند و به همین دلیل فشار هوا بیشتر بر روی دندان تاثیر می گذارد. به همین دلیل خلبانان باید حتما از سلامت کامل برخوردار باشند.

بهترین کلینیک ایمپلنت دندان برای خلبانی در تهران:

با وجود اینکه خلبان ها در حالت کلی باید به میزان زیادی به سلامتی خود اهمیت دهند، لازم است که برای ایمپلنت کردن دندان های خود به بهترین مراکز درمانی و کلینیک ها مراجعه کنند تا در بهترین شرایط برای انها ایمپلنت دندان انجام شود. بنابراین یکی از بهترین کلینیک ها در این زمینه برای شما عزیزان میتواند کلینیک ( ایمپلنت دندان ) در شهرک غرب باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این کلینیک با شماره تماس های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

کلام پایانی:

در کلینیک ( ایمپلنت دندان ) در رابطه با این موضوع که ایمپلنت دندان برای خلبانی مناسب است و یا خیر با شما عزیزان صحبت کردیم. با کسب اطلاع از این موضوع چنانچه در زمینه خلبانی هواپیمای مسافربری فعالیت دارید، میتوانید با خیال آسوده برای ایمپلنت کردن دندان ها اقدام کنید.      
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۳ از ۵
از مجموع ۳ رای

ارسال دیدگاه