ضرورت ایمپلنت دندان

ایمپلنتولوژی تکنیکی است که برای بازسازی کامل دندان از دست رفته استفاده می شود. قرار دادن ایمپلنت های دندانی را می توان به بیمارانی که یک یا چند دندان کشیده شده اند پیشنهاد داد چه زمانی ضرورت ایمپلنت دندان به وجود می آید؟ چگونه گذاشته می شود؟  چرا ایمپلنت ضرورت دارد؟  

ضرورت ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان چیست؟

  ایمپلنتولوژی یک روش کاشت دندان  مدرن‌تر از بریج یا پروتز مصنوعی است و هنوز کمتر شناخته شده است و کمتر عملی شده است. ایمپلنت دندان در واقع  یک  ریشه مصنوعی است که اغلب از تیتانیوم ساخته  می شود و برای  جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته در استخوان آلوئول قرار می گیرد . روی این ریشه مصنوعی یک پروتز دندان ثابت (اغلب  تاج  سرامیکی ) قرار می گیرد. این تکنیک جدید نیست اما روز به روز در حال توسعه است.  

چرا ایمپلنت ضرورت دارد؟

  تعویض دندان  فقط یک عمل زیبایی نیست.  یک دندان از دست رفته نیز اغلب،  مشکل جویدن،  جابجایی دندان های مجاور را دارد  که تمایل به خزیدن  یا بالا رفتن دارند. این منجر  به افزایش خطر پوسیدگی  و  از بین رفتن شبکه طبیعی دندان ها می شود. علاوه بر. مشکلاتی که فقدان دندان برای جویدن و در نهایت هضم غذا دارد، ردیف دندان ها را به هم می ریزد، نبود دندان در لبخند و صحبت کردن شما نیز تاثیر بسزایی دارد و حتی گاهی منجر به کاهش اعتماد به نفس شما می شود. با کاشت دندان با روش ایمپلنت می توانید غذا را به خوبی بجوید، به راحتی در هر جمعی لبخند بزنید و نگرانی بابت به هم خوردن نظم و چیدمان دندان های تان نداشته باشید.  

موارد منع مصرف ایمپلنت چیست؟

شرط اصلی داشتن استخوان در شرایط خوب است. تکنیک‌های خاصی می‌توانند  کمبود استخوان را جبران کنند  (ایمپلنت کوتاه‌تر اما پهن‌تر، پیوند استخوان، پر کردن سینوس و غیره). در نهایت، عوامل متعددی می توانند  منع مصرف  داشته باشند و باعث شکست ایمپلنت شوند :   بیماری های دریچه قلب نارسایی کلیه سیگار کشیدن فشار خون بالا آلرژی های خاص دیابت 

ایمپلنت چگونه در لثه قرار می گیرد؟ 

نحوه قرار دادن ایمپلنت به مورد، نوع ایمپلنت و دندانی که قرار است جایگزین شود بستگی دارد. برخی از ایمپلنت ها به  دو یا سه جلسه نیاز دارند و تنها پس از چندین ماه بهبودی می توان تاج را روی آن قرار داد. برخی دیگر در یک جلسه کاشته می شوند و تاج موقت بلافاصله پس از آن قرار می گیرد. پس از معاینه بالینی، قرار دادن ایمپلنت به طور کلی  در سه مرحله انجام می شود  : پزشک لثه را برش می دهد و یک محفظه در استخوان برای نصب ایمپلنت (ریشه تیتانیوم مصنوعی) آماده می کند. لثه ها را می  بندد و به بهبود استخوان اجازه می دهد. این مرحله انتظار، که “پرستاری” نامیده می شود ، با هدف  امکان التیام استخوان اطراف ایمپلنت است: این یکپارچگی استخوانی است. سپس بیمار منتظر می ماند. پس از یک دوره متفاوت، بسته به مورد، از شش هفته تا شش ماه، پزشک یک ستون تیتانیوم را قرار می‌دهد تا ایمپلنت را به پروتز  موقت متصل کند. در نهایت، ایمپلنت به زیرساخت تیتانیومی پیچ می شود که روی آن یک تاج سرامیکی قرار می گیرد . ایمپلنت چگونه در لثه قرار می گیرد؟ روش جدیدی به نام “زمان جراحی” امکان  رد شدن از زمان پرستاری را فراهم می کند. حتی اگر نتایج مشابه روش کلاسیک  را داشته باشد، در موارد نامطلوب  مانند افراد سیگاری شدید، خطر عفونت و غیره  نشان داده نمی شود.

مراقبت های پس  از ایمپلنت 

مانند تاج دندان ، بهداشت دهان و دندان برای موفقیت ایمپلنت ضروری است . علاوه بر این، برای حفظ سلامت ایمپلنت (و دندان های طبیعی خود!) به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید. ممکن است توصیه کند که از برس های بین دندانی و استفاده از دهانشویه برای جلوگیری از خطر التهاب لثه استفاده کنید.  

قیمت ایمپلنت

همه ما تنها مشکلی که با ایمپلنت داریم قیمت بالای آن است ، زیرا مواد کاشت دندان گران است. و کاستیلاژ (پیچ های کوچک…) نیز قیمت پایینی ندارند. علاوه بر این، برخی از روکش‌های سرامیکی روی آلیاژ طلا هستند: بنابراین استفاده از فلزات گرانبها قیمت را افزایش می‌دهد. قرار دادن ایمپلنت همچنین نیازمند یک مداخله جراحی کوچک است که هدف آن حفر حفره در استخوان فک است. این امر مستلزم وجود یک پلت فرم فنی مهم تر از سایر روش های دندانپزشکی است، با تجهیزات یکبار مصرف زیاد یا به طور منظم تجدید شود (مانند مته هایی برای حفر استخوان). دندانپزشکی که این پوز را انجام می دهد باید از آموزش خاصی بهره مند شده باشد ، که بر بخشی از قیمت پاداش نیروی کار تأثیر می گذارد. در نهایت، خطرات عفونت و خونریزی بیشتر از سایر روش های دندانپزشکی است: این موارد در قیمت در نظر گرفته می شوند. بنابراین قیمت ها با توجه به مواد مورد استفاده و تکنیک های عملیاتی و همچنین با توجه به مناطق و پزشکان متفاوت است .  
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه