لمینت دندان شکسته جلو

شکسته شدن دندان جلو و یا دندانی که در بخش های دیگر دهان قرار دارند، از جمله شایع ترین مشکلاتی است که برای افراد ایجاد می شود. در چنین مواقعی می توان به لمینت دندان شکسته جلو پرداخت و با استفاده از روش لمینت دندان آسیب دیده را ترمیم کرد. همان طور که می دانید روش های مختلفی برای ترمیم کردن دندان ها وجود دارند که لمینت یکی از این روش ها است و در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در روش لمینت از مواد بسیار نازکی استفاده می شود که هم رنگ دندان های طبیعی هستند و طول عمر زیادی دارند. این مواد بسیار نازک بر روی دندان قرار می گیرند و سطح بیرونی دندان ها را می پوشانند. لمینت که به آن ونیز نیز گفته می شود از جنس سرامیک و یا کامپوزیت ساخته می شود و از کمترین عوارض برای دندان های طبیعی برخوردار است.

لمینت دندان شکسته جلو:

با توجه به اینکه لمینت به عنوان یک روکش بر روی دندان های طبیعی قرار داده می شود باید گفت که استفاده از این روش برای ترمیم دندان های شکسته بسیار مناسب است و به کمک آن می توان دندان های شکسته شده و یا آسیب دیده جلو را ترمیم کرد تا زیبایی از دست رفته دندان به آن باز گردد و از تاثیرات منفی دندان شکسته بر چهره افراد جلوگیری شود.

لمینت علاوه بر دندان شکسته برای چه مشکلاتی مناسب است؟

استفاده از روش لمینت نه تنها در مواقعی که دندان شکسته باشد بلکه در مواقع دیگر نیز قابل استفاده و مناسب است که این مواقع از قبیل زیر شناخته می شوند:
  • در مواقعی که اشخاص قصد فرم دادن و یکدست کردن دندان های خود را داشته باشند
  • زمانی که فاصله میان دندان های شخص زیاد باشد
  • زمانی که فرو رفتگی و یا برامدگی زیادی بر روی دندان ها وجود داشته باشد
  • در صورتی که دندان فرد متقاضی ترمیم دندان لب پر شده باشد
  • به منظور اصلاح طرح لبخند
  • در مواقعی که هدف از ترمیم دندان اصلاح کردن ترمیم دندان ها باشد
  • در مواقعی که دندان ها بد رنگ شده باشند
  • و…
لمینت دندان شکسته جلو

هزینه لمینت دندان شکسته جلو چه قدر است؟

کسانی که می خواهند از این روش برای ترمیم دندان شکسته جلو استفاده کنند، باید آگاه باشند که هزینه انجام این کار در شرایط مختلف یکسان نیست و مسائلی بر روی هزینه آن دخیل هستند که این مسائل به شرح زیر خواهند بود: نوع لمینت که برای ترمیم دندان شکسته جلو استفاده می شود: همان طور که اشاره کردیم، لمینت دارای انواع سرامیکی و کامپوزیتی است و کسانی که از این روش برای ترمیم دندان شکسته استفاده می کنند باید در نظر بگیرند که کامپوزیتی و یا سرامیکی بودن لمینت در هزینه آن موثر واقع می گردد.

تعداد دندان های شکسته شده:

تعداد دندان های شکسته شده در افراد مختلف یکسان نیست بلکه ممکن است فردی یک دندان شکسته داشته باشند یا دندان های شکسته بیشتری داشته باشد. از این جهت تعداد دندان های شکسته که باید با روش لمینت ترمیم شوند در هزینه بیماران موثر واقع می گردد.

کلینیک درمانی:

کلینیک های درمانی از تجهیزات متفاوتی برای درمان بیماران استفاده می کنند و شرایط یکسانی ندارند. با این وجود کلینیک هایی که از شهرت بیشتری در سطح شهر برخوردار باشند و یا تجهیزات بیشتری در اختیار داشته باشند و خدمات درمانی را به شکل مناسب تری ارائه دهند، هزینه بیشتری از بیماران دریافت می کنند.

تخصص و مهارت دندانپزشک:

دندانپزشکان بر اساس تخصص و تجربه ای که در زمینه دندانپزشکی دارند از دستمزد های متفاوتی برخوردار خواهند بود و در صورتی که برای لمینت دندان شکسته جلو به متخصصین حرفه ای و با تجربه مراجعه کنید باید هزینه بیشتری بپردازید.

بیمه درمانی:

امروزه امکان استفاده از برخی بیمه های خدمات درمانی برای دریافت خدمات دندانپزشکی وجود دارد و کسانی که برای انجام اینکار از بیمه استفاده کنند، نیاز به پرداخت هزینه کمتری خواهند داشت.  

سخن پایانی:

با توجه به اینکه این روش از بهترین راه های درمانی در خصوص دندان های شکسته است، توصیه می کنیم که اگر قصد دارید به ترمیم دندان شکسته بپردازید با مشورت پزشک از این روش استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند گردید. با این روش می توانید از دندان طبیعی خود استفاده کنید و نیازی به جایگزین کردن دندان مصنوعی با دندان طبیعی خود نخواهید بود بلکه فقط روکش برای دندان قرار می دهید.  
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ارسال دیدگاه