ایمپلنت فوری چقدر طول میکشد؟

برای کسانی که قصد استفاده از روش ایمپلنت را برای ترمیم دندان های خود دارند، این موضوع می تواند حائز اهمیت باشد که ایمپلنت فوری چقدر طول میکشد؟ به همین دلیل قصد داریم که به بررسی این موضوع بپردازیم. ایمپلنت یکی از بهترین روش هایی است که به منظور ترمیم دندان در سال های اخیر از آن استفاده می شود و با توجه به اینکه این روش از مزایای زیادی برخوردار است، قادر به جلب توجه مردم و پزشکان در زمینه ترمیم دندان شده است. به گونه ای که پزشکان این روش را برای ترمیم دندان به بیماران خود پیشنهاد می کنند. در روش ایمپلنت که متشکل از سه بخش پایه ایمپلنت، روکش و اباتمنت است، ابتدا باید پایه تیتانیومی ایمپلنت در داخل استخوان فک و به جای ریشه دندان از دست رفته قرار داده شود و سپس بر روی آن روکش ایمپلنت قرار داده شود که به این منظور از اباتمنت به عنوان اتصال دهنده روکش و پایه استفاده می کنند.

انواع روش های ایمپلنت دندان:

ایمپلنت دندان با استفاده از روش های مختلفی انجام می شود که این روش ها عبارتند از:

ایمپلنت معمولی:

ایمپلنت فوری به گونه ای است که در آن جراحی کاشت ایمپلنت در دهان به شکل سنتی انجام می شود و باید برش های زیادی در لثه انجام شود تا پایه ایمپلنت در داخل دهان قرار داده شود. زمانی که ترمیم دندان ها با روش ایمپلنت معمولی انجام شود، متقاضی ایمپلنت باید پس از قرار گرفتن پایه ایمپلنت در دهان به مدت چهار الی شش ماه صبر کند تا پایه ایمپلنت به ثبات و استحکام کافی در فک برسد و سپس روکش ایمپلنت را در دهان قرار دهد. طولانی بودن این مدت زمان برای عده زیادی از متقاضیان ایمپلنت ناخوشایند است و باعث می شود که انها از به کار بردن این روش پشیمان شوند.

ایمپلنت فوری:

ایمپلنت فوری که به آن ایمپلنت یک روزه نیز گفته می شود در مقایسه با ایمپلنت معمولی به گونه ای است که در آن پس از قرار گرفتن پایه ایمپلنت در فک، به شکل آنی روکش ایمپلنت نیز در داخل فک قرار داده می شود و در نتیجه کسانی که از این روش برای ترمیم دندان استفاده کنند، نیازی به گذراندن دوره چهار الی شش ماهه ندارند بلکه می تواند در همان لحظه روکش ایمپلنت را در دهان خود داشته باشند. به همین دلیل به این روش ایمپلنت فوری و یا یک روزه گفته می شود که مدت زمان مورد نیاز برای نصب روکش ایمپلنت در آن یک روز است.

روکش موقت در ایمپلنت فوری چیست؟

در روش ایمپلنت فوری از روکش موقت استفاده می شود که این روکش به شکل موقتی در دهان قرار داده می شود و تا زمانی که روکش دائمی ایمپلنت ساخته شود، روکش موقت در دهان باقی می ماند. اما پس از ساخت روکش های دائمی باید روکش موقت را از دهان خارج کرد و روکش های دائمی را به جای آنها قرار داد.

ایمپلنت فوری برای چه کسانی مناسب است؟

با توجه به اینکه در روش ایمپلنت فوری نیاز به طی شدن زمان زیاد برای نصب روکش ایمپلنت در دهان نیست، می توان گفت که این روش برای کسانی مناسب است که از شرایط زیر برخوردار باشند:
  • کسانی که به زیبایی دندان های خود اهمیت می دهند
  • کسانی که مایل به صبر کردن تا ساخت روکش دائمی نیستند
  • کسانی که دندان های جلویی خود را از دست داده باشند
  • کسانی که با پرداخت هزینه ایمپلنت فوری مشکلی نداشته باشند
  • کسانی که لثه های قوی و مستحکمی داشته باشند
  • کسانی که تراکم استخوانی مورد نیاز در استخوان فک را داشته باشند
  • کسانی که میخواهند با خیال آسوده غذا سرو کنند
  • و…
ایمپلنت فوری چقدر طول میکشد؟

سخن پایانی:

حال که دریافتید ایمپلنت فوری چقدر طول میکشد و برای دریافت نتیجه حاصل از آن تنها یک روز کافی است، در صورتی که قصد دارید از این روش برای ترمیم دندان های خود استفاده کنید، ابتدا با پزشک متخصص پریودنتیست مشورت کنید و اجازه دهید که وضعیت دندان های شما توسط پریودنتیست بررسی شود تا در صورتی که به کار بردن این روش برای شما مناسب است، از آن به منظور ترمیم دندان استفاده کنید. اما در صورتی که پزشک به کار بردن این روش را برای شما مفید نداند، بهتر است که از به کار بردن این روش خودداری کنید.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

ارسال دیدگاه